Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nanuk na špejli je v Česku stále nejoblíbenější

  0:01aktualizováno  0:01
Mrazáky v tuzemských obchodech dnes oplývají stejnou nabídkou zmrzlých pochoutek jako kdekoli v Evropě, ale Češi stále nejraději sahají po jednotlivě baleném nanuku. Nejvíce si z domácího trhu zmrzlin ukrajují velké nadnárodní společnosti, jako je Unilever se svou Algidou a Nestlé se Schöllerem.

Nabídku doplňuje dánské Nowaco s Primou a česká firma Nanuky Zdounky. Právě její tvarohový Míša patří k nejoblíbenějším.

I zahraniční obři se proto museli přizpůsobit českým zvykům. "Zatímco v hypermarketech a supermarketech v západní Evropě je téměř nemožné koupit jednotlivý kus zmrzliny, v Čechách je to úplně běžné, a multipacky naopak skoro chybějí," říká Milan Hejduk, šéf Algidy.

"Z naší nabídky se více prodávají nanuky než rodinná balení," dodává i Martin Walter ze společnosti Nestlé se zmrzlinami Schöller.

Kromě záliby v mraženém na dřívku si musí společnosti v tuzemsku více hledět teploměru. Češi totiž více než jinde pojídají zmrzlinu hlavně v létě. Firmy zde během letních měsíců prodají až 70 procent své produkce.

"V porovnání s ostatními ročními obdobími se prodej v letních horkých měsících zvyšuje o sto padesát procent," potvrzuje mluvčí sítě hypermarketů Carrefour Jana Havlíčková.

Češi tak nepatří k žádným velkým "zmrzlinožroutům". Průměrný Evropan sní zhruba osm litrů zmrzliny, Čech o pětinu méně. Nemluvě o Američanech, kteří za rok spořádají přes dvacet litrů zmrzliny, což je, jako by si každý druhý den v roce dali obrovské Magnum.

Boj o zákazníka nahuštěný do pár měsíců v roce se projevuje i na ceně. Zmrzliny na špejli jsou zde asi třikrát levnější než v západní Evropě. Českým specifikem je polárkový dort, který mají ve své nabídce téměř všechny firmy. Známé čtvercové balení bylo v roce 1989 k mání za 10,50 korun, po 14 letech stojí stejně.

I přes poměrně nízké ceny se loni v Česku prodalo zmrzliny za 7,7 miliardy korun, a to není nijak málo. Například za elektroniku pohybující se v úplně jiných cenových relacích ročně obchodníci utrží jen čtyřikrát více.

V létě přitom zmrzlinářům hodně pomáhá prodej na ulici. V tom jsou Češi stejní jako Evropané. Odborníci to vysvětlují tím, že lidé tráví stále více času mimo domov i se tam více stravují. Zároveň jedí zmrzlinu, která je po ruce - na ulici.

S klasickou točenou zmrzlinou se však už člověk moc nesetká. Obava z nákazy salmonelou ji téměř vytlačila a zmrzlinové pole ovládly kopečky a balené nanuky.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chátrající budova pražského Hlavního nádraží na snímku ze srpna 2014
Na hlavní nádraží v Praze se vrátí stavbaři, dostane novou fasádu a střechu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala projektanta na rekonstrukci fasády a zastřešení historické budovy pražského hlavního nádraží. Stavební práce na...  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebe nad Českem křižuje stále víc letadel, v červenci padl nový rekord

Letečtí dispečeři hlásí nejsilnější měsíc v historii. Letos v červenci poprvé nad Českem během jediného měsíce prolétlo více než 90 tisíc letadel. Za prvních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.