Podání námitek vzala na vědomí dozorčí rada Českých drah, proti vystupují zejména železniční odboráři, kteří i jednání dozorčí rady na toto téma iniciovali.
„Dle názoru představenstva je potřeba na pochybení v rozhodovacím procesu upozornit, rozhodli jsme se proto podat námitky a o tomto našem postupu jsme informovali dozorčí radu. Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců,“ uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek.
České dráhy nabídly v soutěži za jeden kilometr 160 korun, zatímco vítězná firma šla s cenou pod stokorunu a nabídla 88 korun.
Postup Českých drah může nástup soukromníků na železnici oddálit. I proto se například neodvolala společnost Arriva. „Výsledky soutěže akceptujeme, nebudeme se odvolávat jen proto, že jsme skončili těsně druzí. Kraj získal ve výběrovém řízení výrazně nižší cenu, než předpokládal, i než v současnosti hradí Českým drahám,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.
Podle něj je důležité, že se kraj rozhodl soutěžit a neprodloužil automaticky smlouvu s Českými drahami. „I tato soutěž jasně ukázala, že konkurence tlačí cenu na železnici výrazně dolů a že soutěžemi mohou kraje ušetřit 20 – 30 procent stávající platby,“ dodal.
Kraj soutěžil lokálky ve dvou kolech. Zatímco u prvního kola byli u otevření všichni tři zájemci, v druhém si zvala hodnotící komise každého zájemce zvlášť a měli možnost ještě konečnou nabídku upravit. Jako poslední předstoupili před komisi zástupci GW Train Regio. Právníci kraje ale odmítli, že by mohla vítězná firma vědět, jak cenu vylepšili v druhém kole její zájemci. „Ze strany kraje byla učiněna příslušná bezpečnostní opatření a není důvodu se domnívat, že k úniku informací došlo,“ řekl Jan Staněk ze společnosti KŠD Legal, která soutěž pro kraj zajišťovala.