Průměrná útrata: 1640 korun
Obliba velkých obchodů se, stejně jako útrata, v posledních dvou letech zvýšila. Při jedné návštěvě tu nyní Češi průměrně nechají 1 640 korun.
Čtvrtina lidí stráví ve svém oblíbeném nákupním centru v průměru více než dvě hodiny. Polovina se zdrží hodinu až dvě. Málokdo zvládne nákupy rychleji. Podle výzkumu společností Incoma a Gfk zvládne nákup pod šedesát minut jen pětina oslovených.
Do shopping center se nechodí jen za nákupy
To, jak dlouhou dobu lidé v shopping centrech stráví, závisí především na tom, jaké služby tady najdou.
Ve výhodě jsou shopping centra s velkou obchodní pasáží, řadou restaurací, v ideálním případě multikinem, uvedly společnosti v tiskové zprávě.
I tak ale zůstávají hypermarkety jednoznačně nejdůležitějším prvkem obchodních center. Právě do těch směřují téměř tři čtvrtiny všech lidí a nechají tu také nejvíc peněz.
Ve specializovaných prodejnách, které lze v centru také najít, utrácejí hlavně mladí lidé nebo domácnosti s nadprůměrnými příjmy.
Nejnavštěvovanější nákupní centra ve vybraných městech | |
Praha | Nový Smíchov |
Brno | Olympia, Globus |
Ostrava | Futurum |
Plzeň | Tesco |
Olomouc | Globus |
Hradec Králové | Futurum |
Pardubice | Globus |
Ústí nad Labem | Globus |
Zdroj: Incoma, Gfk |