Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nedůvěra je hlavní překážkou rozvoje e-businessu

  16:06aktualizováno  16:06
Otázky bezpečnosti a důvěryhodnosti obchodních partnerů jsou největšími překážkami očekávaného růstu nákupních vztahů mezi podniky (business-to-business) na internetu. Vyplývá to z průzkumu mezi představiteli vedoucích společností ve čtyřech evropských zemích uspořádaného společností PricewaterhouseCoopers. On-line dodávky tvoří pouhých zatím 5 procent nákupů podniků (měřeno podle hodnoty dodávky).

Celkem 62 procent dotázaných firem ale předpokládá, že na konci příštího roku by toto číslo mohlo vzrůst až na 30 procent.

Více než třetina ze 400 dotázaných podniků uvedla, že otázky internetové bezpečnosti podlamují důvěru ve vztazích s jejich obchodními partnery a tak jim brání v rozšiřování podnikatelských aktivit na internetu.

Dvě třetiny představitelů podniků tvrdí, že je pro ně velice důležité vybudovat si důvěryhodné obchodní vztahy se svými dodavateli dříve, než se s nimi pustí do obchodování přes internet.

Stejné množství respondentů také uvedlo, že dává přednost podnikání se společnostmi, které existují fyzicky a ne pouze virtuálně.

Společnosti používají internet k lepší komunikaci s dodavateli, kterým již důvěřují.

Průzkum jasně ukázal, že dodavatelé, kteří si se svými zákazníky vybudovali vztahy důvěry, mají v dnešním světě e-businessu dobré postavení, pokud jejich technologie a procesy dokáží vyhovět požadavkům zákazníků na rychlost, flexibilitu a efektivitu.

Obavy o bezpečnost se projevily stejně výrazně i u společností, které již mají s elektronickým nakupováním značné zkušenosti. Dokonce se zdá, že čím více společnosti vědí o e-procurementu, tím více se obávají o jeho bezpečnost.

Celých devět procent společností s pokročilými systémy elektronických nákupů připustilo, že mělo u on-line dodavatelů v minulosti problémy s bezpečností.

Chris Potter, partner PricewaterhouseCoopers zodpovědný za řízení rizik a bezpečnost v oblasti e-businessu ve Velké Británii, řekl: "Důvěra ve virtuálním světě je důležitější než kdy jindy, ale nemůže být budována e-rychlostí – musí být budována na vztazích, na značce a na fyzické existenci. To je dobrá zpráva pro společnosti "starého světa" a špatná zpráva pro nové internetové dot.com společnosti."

"Pouze 27 procent společností zavedlo k zabezpečení elektronických nákupů digitální certifikáty. Jako odpověď na zásadní otázky bezpečnosti v příštím roce očekáváme nárůst zavádění digitálních certifikátů," dodal Chris Potter.

Podle Jiřího Mosera, manažera společnosti PricewaterhouseCoopers v České republice,  české firmy otázky bezpečnosti většinou podceňují.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Učitelka, ilustrační foto
Učitelé by si mohli přilepšit o 15 procent, přidání podpoří Sobotka

Premiér Bohuslav Sobotka podpoří na jednání vlády s odbory o růstu platů záměr, aby se tarify ve veřejném sektoru zvedly od listopadu o 15 procent učitelům a o...  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pojišťovny vypsaly tendr na vakcíny. Úspěch má na dosah jen Avenier

Ročně píchnou lékaři dětem v rámci povinného očkování více než 1,3 milionu vakcín. Zdravotní pojišťovny za to zaplatí asi 660 milionů korun. Pojišťovny nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.