Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Negrelliho viadukt čeká miliardová oprava. Nejblíž zakázce je Hochtief

  14:00aktualizováno  14:00
Cestující na trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem nebo Kralupy nad Vltavou čeká letos velké omezení provozu. Správa železniční dopravní cesty se pouští po letech odkladů do opravy Negrelliho viaduktu přes Vltavu. Oprava by měla začít v dubnu.

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem. | foto: CCEA MOBAMetro.cz

Stavební firmy v pátek podaly nabídky. Ve hře jsou nakonec tři zájemci, s nejnižší cenou přišlo sdružení Hochtief, Strabag Rail a Avers, které za rekonstrukci v odhadované ceně 1,2 miliardy korun chtějí 1,046 miliardy korun. Na druhém místě je sdružení Metrostavu, Eurovia a SMP, nejvyšší cenu nabídla Firesta Fišer.

Serveru iDNES.cz potvrdily cenu dva na sobě nezávislé zdroje. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) komentuje až ukončené soutěže. Hodnotící komise teď bude nabídky zkoumat.

Fotogalerie

Opravy mostu, který byl uveden do provozu v červnu 1850, se několikrát odkládaly, čekalo se například na dokončení rekonstrukce zastřešení pražského hlavního nádraží, kvůli které se přesunuly rychlíky z Prahy do Děčína na Masarykovo nádraží a jedou přes Negrelliho viadukt, který je nejstarším železničním mostem v Praze.

Oprava je naplánována na dva roky, SŽDC se zahájením oprav vydá pro obě tratě nový jízdní řád. „Provoz na Negrelliho viaduktu bude po dobu rekonstrukce zcela zastaven. Vlaky ve směru od Kladna budou ukončeny ve speciálně zřízené zastávce v blízkosti stanice metra Vltavská, ostatní spoje budou přesměrovány na jiná pražská nádraží,“ upřesnila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Takhle dnes viadukt vypadá:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.