Nejdražší značka světa patří Coca-Cole

  • 13
Top desítku nejdražších značek světa ovládly americké firmy. Podle žebříčku společnosti Interbrand je nejhodnotnější značkou stejně jako loni Coca-Cola. Její cenu vyčíslili experti na 70,4 miliardy dolarů, což v přepočtu odpovídá více než dvěma bilionům korun.

V první desítce je dohromady osm amerických značek. Nadvládu USA narušuje jen finská Nokia na šestém místě a desátý německý Mercedes.

Největší propad zaznamenala v meziročním porovnání agentura Reuters (76.), jejíž značku ocenil Interbrand na 3,3 miliardy dolarů. Ještě loni to přitom bylo přes 4,6 miliardy. Analytici to připsali problémům mediálního trhu.

Naopak nejvýraznější skok směrem vzhůru se podařil korejskému výrobci elektroniky Samsung (25.).

Do první stovky také poprvé nahlédly HSBC, Hermes, Nissan a Henessey. Z českých značek v žebříčku nefiguruje žádná. Kompletní žebříček najdete zde.

NEJDRAŽŠÍ ZNAČKY SVĚTA
(údaje v miliardách dolarů)
Pořadí Značka Cena Země původu
1. Coca-Cola 70,4 USA
2. Microsoft 65,1 USA
3. IBM 51,7 USA
4. GE 42,3 USA
5. Intel 31,1 USA
6. Nokia 29,4 Finsko
7. Disney 28,0 USA
8. Mc Donalds 24,6 USA
9. Marlboro 22,1 USA
10. Mercedes 21,3 Německo
Pramen: Interbrand

Nejdražší značky světa, které nepocházejí z USA, údaje v miliardách dolarů. (Číslo v závorce udává celkové pořadí.)