Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejkratší mezinárodní letecký spoj končí. O dvacet kilometrů nebyl zájem

  12:30aktualizováno  12:30
Po pouhých pěti měsících zruší rakouská letecká společnost People’s Viennaline nejkratší mezinárodní letecký spoj na světě. Na trasu mezi letišti ve východním Švýcarsku a jižním Německu vzdálenými vzdušnou čarou 20 kilometrů se jim nepodařilo nalákat dostatek cestujících, informovala německá média.

Švýcarské letiště St. Gallen-Altenrhein na břehu bodamského jezera, ze kterého startuje nejkratší mezinárodní letecká linka | foto: People's Viennaline

Létat mezi švýcarským letištěm St. Gallen-Altenrhein a jihoněmeckým Friedrichshafenem začaly rakouské aerolinky loni v listopadu. Místo plánovaných osmi minut často stihly přistát už za pět. Po pěti měsících ale oznámily, že poslední let nad Bodamským jezerem se na této lince uskuteční 14. dubna.

Letecká společnost nabízela dva spoje v obou směrech denně. Letenka vyšla zhruba na 40 eur (asi 1 080 Kč). Mezi letišti St. Gallen-Altenrhein a Friedrichshafen leží Bodamské jezero, a autem je proto nutné mezi nimi urazit vzdálenost 66 kilometrů.

Z Friedrichshafenu let dál pokračoval do Kolína nad Rýnem, cestující si však mohli koupit letenku pouze na kratší část letu.

„Zaznamenali jsme malý, ale znatelný pokrok (v počtu cestujících), ale nemyslíme si, že by bylo možné plánovaného počtu pasažérů dosáhnout,“ uvedl majitel aerolinek Markus Kopf. Udržování spojů na trase by podle něj bylo nadále finančně neúnosné.

Společnost doufala, že by mohla ročně na krátké trase přepravit kolem 40 tisíc cestujících. Od počátku listopadu do konce března ale spoje využilo jen 2 300 cestujících.

Zrušení letu podle německých médií přivítali ochránci životního prostředí, kteří od počátku namítali, že spotřeba paliva na osmiminutový let na trase dlouhé 20 kilometrů je příliš vysoká. Aerolinky tvrdily, že při hodinové jízdě kolem jezera auto vyprodukuje tolik emisí jako letadlo při tomto krátkém letu.

O trasu mezi St. Gallenem (červená značka) a Friedrichshafenem (modrá) nebyl očekávaný zájem

O trasu mezi St. Gallenem (červená značka) a Friedrichshafenem (modrá) nebyl očekávaný zájem

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rychlostní spojení mezi prvním a třetím největším městem v Německu začali...
OBRAZEM: Berlín - Mnichov pod 4 hodiny. Vlaky v Německu výrazně zrychlí

Německou železniční dopravu čeká jedno z největších zrychlení v historii. Od prosincové změny jízdního řádu zkrátí díky dokončení posledního vysokorychlostního...  celý článek

Pracovní vůz MUV 74, který vyrábí CZ Loko pro Správu železniční cesty...
Velký soud o drezíny. SŽDC chce za nedodané stroje desítky milionů

Správa železniční dopravní cesty počítala s tím, že touto dobou bude už přes rok používat modernizované drezíny pro údržbu kolejí. Vítěz soutěže na jejich...  celý článek

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.