Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Reklamní perla z Cannes ukázala, jak lidé kradou v obchodech

  16:27aktualizováno  29. června 7:44
U nás nemusíte krást, dárek získáte legální cestou. S tímto heslem a na „amatérských“ záběrech z kamer vznikla reklamní perla roku. Spot odměnila porota v Cannes nejvyšší cenou Grand Prix. Tu získala i vizuálně zajímavější reklama s olympijským rekordmanem Michaelem Phelpsem.

Poslední z řady skvostných reklam na luxusní obchodní řetězec Harvey Nichols není vizuálně dokonalá. Porotu v Cannes si však spot s názvem Shoplifting získal především neotřelým nápadem. Zužitkoval záběry z průmyslových kamer, které zachytily zákazníky, jak kradou.

Z jinak smutné podívané však londýnská reklamní agentura Adam & Eve/DDB vyrobila neotřelou grotesku. Identitu zlodějů zakryla komiksovými tvářemi s poťouchlými grimasami. Diváci jsou svědky honiček ochranky a lapků, kteří do tašek a kapes soukají všemožné oblečení a šperky. Komiksové slzy v závěru stékají v hip-hopovém rytmu. Namísto vážného morálního apelu obchodní dům lidem s nadhledem vzkazuje, že dárky je možné získat legálně.

„Vtip a chytré řešení. To je předností práce Shoplifting. Je to krásný příklad, jak udělat z nedostatku (nesmíme zveřejnit obličej kvůli ochraně osobnosti) přednost. Umím si představit, že to porotu dostalo. Škoda, že to nemohl udělat u nás nebožák, kterému ukradli notebook a on, protože byl chytrý (a naštvaný) zveřejňoval na FB intimní život jeho nových nenáviděných majitelů. Videa to byla k popukání a mohl to být seriál. Protože animaci nepoužil, u soudu prohrál,“ komentoval reklamu kreativní ředitel agentury Wunderman Praha Richard Stiebitz.

Seriál iDNES.cz Kultovní reklamy najdete ZDE

Úroveň spotů na letošním festivalu v Cannes byla podle prezidenta poroty Joea Alexandera trochu slabší, tuto reklamu nicméně označil za úžasnou.

Nejvyšší cenu Grand Prix pro televizní reklamní tvorbu si odnesla agentura Droga5 za spot pro řetězec se sportovními potřebami Under Armour, ve kterém účinkuje americký plavec a olympijský rekordman Michael Phelps. Ve vizuálně svěžím spotu, plném dynamických prostřihů z plavání porota vyzdvihla „kvalitu a estetiku individuálních prvků filmové tvorby“.

„Je to ten styl filmu, který u nás těžko uděláme pořádně naplno. Velkolepý, epický, řemeslně dokonalý a precizní obrazově i hudebně. Nepřeložitelný claim ve smyslu (jen vzdáleně) ‚těžko na cvičišti, lehko na bojišti‘, ale daleko víc povzbudivé. Amerika je velká zěmě a některé aspekty jejich kultury jsou pro nás vzdálené. Snaze a úsilí se nikdo nevysmívá, naopak je opěvována, oceňována a zde opravdu ve velkém,“ říká Stiebitz.

Autor:
Témata: Notebook, Vtip


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.