Ceny mezi obchodními řetězci se liší až o devatenáct procent. Nejlevněji se nakupuje vedle hypermarketu Kaufland také v diskontní prodejně Penny Market a hypermarketu COOP Terno. "Kaufland je velmi úspěšný, patří v současné době k nejrychleji rostoucím obchodním řetězcům, jeho tržní podíl prudce stoupá," říká Ladislav Šípek ze společnosti Mag Consulting, která se zabývá poradenstvím v obchodě. Kauflandů je ale v České republice zatím jen třicet, takže většina lidí do nich musí dojíždět. Pokud je jedna cesta autem do Kauflandu delší než třicet kilometrů, o úspoře už se nedá mluvit, protože nastejno vyjde i nákup v některém z nejdražších hypermarketů Primě nebo TESCU. Ještě nižší ceny než v Kauflandu jsou v síti obchodů Makro, kde však mohou nakupovat jen majitelé živnostenských listů. Mezi supermarkety, které jsou průměrně o deset procent dražší než hypermarkety i diskontní prodejny, se cenami zákazník řídit nemusí - cenové rozdíly mezi nimi jsou nepa trné. Všechny počty však platí jen v případě, že je obchod nedaleko bydliště zákazníka. Každý kilometr vzdálenosti znamená jednak časovou ztrátu, jednak další náklady na dopravu, které při větší vzdálenosti obchodu mohou setřít výhodu nižších cen. "Řada lidí už z nákupů v hypermarketech trochu vystřízlivěla, právě proto, že si spočítali náklady na dopravu i ztráty času způsobené dojížděním i projížděním dlouhými uličkami," říká analytik rozvoje tuzemského obchodu Tomáš Hájek. To potvrzuje i Eva Pytlíčková z Prahy: "Dřív jsme každý týden jezdili do Hypernovy, protože se nám zdála levnější než obchody u nás. Zjistili jsme, že se nám to vlastně ani moc nevyplatí. Teď nakupujeme hlavně v blízké Bille, kde jsou některé věci ještě levnější, neutrácíme za benzin a hlavně neztrácíme čas." Pokud si někdo oblíbí nakupování v hypermarketech a má možnost si mezi nimi vybírat, měl by to udělat. Mezi nejlevnějším Kauflandem a nejdražší Primou je v cenách čtrnáctiprocentní propast. Naopak rozdíly mezi supermarkety nejsou výrazné - všechny se drží mezi sedmi až deseti procenty nad průměrnými cenami zjištěnými společností Incoma v uplynulém půlroce v obchodních řetězcích. To však samozřejmě neplatí pro každé nabízené zboží. Až sedmiprocentní rozdíl je v supermarketech u značkových výrobků - ty prodávaly v uplynulém půlroce podle zjištění společnosti Incoma nejlevněji v Delvitě a nejdráž v síti obchodů Julius Meinl. Jenom cenami zboží se však výběr obchodu nemůže řídit. Pro některé zákazníky z menších měst a vesnic, kteří nemají vlastní auto, je nákup v hypermarketech stále nedostupný. A i pro ty, co ho mají, je nevýhodný, pokud musí za nákupy překonat delší vzdálenost. Když má auto spotřebu sedm litrů na sto kilometrů a litr benzinu stojí třicet korun, za každý najetý kilometr vlastně jako by zákazník k ceně nákupu připlácel ještě 2,10 Kč za benzin. Supermarkety stále, byť mezi řetězci nejdražší, "bodují" nejhustší sítí prodejen a ještě v průměru o deset procent nižšími cenami, než jsou v pultových prodejnách a samoobsluhách. Od levných diskontů mnohé zákazníky zase odrazuje úzký sortiment zboží a skromnější prostředí. "Návštěvník diskontních prodejen sice ušetří, ale musí počítat s tím, že zatímco třeba v supermarketu bude vybírat z deseti druhů ovocných jogurtů, v diskontu jen ze tří," upozorňuje Tomáš Hájek. A hypermarkety? Zájem o ně roste nejrychleji, vedle přijatelných cen oslovuje nakupující také široká nabídka zboží a služeb, i možnost vyžití pro děti. "Návštěva hypermarketu představuje pro některé rodiny součást životního stylu, vedle nákupu se v nich najedí a využijí i dalších služeb, jako je například kadeřník nebo restaurace," vysvětluje Ladislav Šípek.
Nejlevněji se nakupuje v Kauflandu, nesmí být však příliš daleko
Ceny mezi obchodními řetězci se liší až o devatenáct procent. Nejlevněji se nakupuje vedle hypermarketu Kaufland také v diskontní prodejně Penny Market a hypermarketu COOP Terno. "Kaufland je velmi úspěšný, patří v současné době k nejrychleji rostoucím obchodním řetězcům, jeho tržní podíl prudce stoupá," říká Ladislav Šípek ze společnosti Mag Consulting, která se zabývá poradenstvím v obchodě. Kauflandů je ale v České republice zatím jen třicet, takže většina lidí do nich musí dojíždět. Pokud je jedna cesta autem do Kauflandu delší než třicet kilometrů, o úspoře už se nedá mluvit, protože nastejno vyjde i nákup v některém z nejdražších hypermarketů Primě nebo TESCU. Ještě nižší ceny než v Kauflandu jsou v síti obchodů Makro, kde však mohou nakupovat jen majitelé živnostenských listů. Mezi supermarkety, které jsou průměrně o deset procent dražší než hypermarkety i diskontní prodejny, se cenami zákazník řídit nemusí - cenové rozdíly mezi nimi jsou nepa trné. Všechny počty však platí jen v případě, že je obchod nedaleko bydliště zákazníka. Každý kilometr vzdálenosti znamená jednak časovou ztrátu, jednak další náklady na dopravu, které při větší vzdálenosti obchodu mohou setřít výhodu nižších cen. "Řada lidí už z nákupů v hypermarketech trochu vystřízlivěla, právě proto, že si spočítali náklady na dopravu i ztráty času způsobené dojížděním i projížděním dlouhými uličkami," říká analytik rozvoje tuzemského obchodu Tomáš Hájek. To potvrzuje i Eva Pytlíčková z Prahy: "Dřív jsme každý týden jezdili do Hypernovy, protože se nám zdála levnější než obchody u nás. Zjistili jsme, že se nám to vlastně ani moc nevyplatí. Teď nakupujeme hlavně v blízké Bille, kde jsou některé věci ještě levnější, neutrácíme za benzin a hlavně neztrácíme čas." Pokud si někdo oblíbí nakupování v hypermarketech a má možnost si mezi nimi vybírat, měl by to udělat. Mezi nejlevnějším Kauflandem a nejdražší Primou je v cenách čtrnáctiprocentní propast. Naopak rozdíly mezi supermarkety nejsou výrazné - všechny se drží mezi sedmi až deseti procenty nad průměrnými cenami zjištěnými společností Incoma v uplynulém půlroce v obchodních řetězcích. To však samozřejmě neplatí pro každé nabízené zboží. Až sedmiprocentní rozdíl je v supermarketech u značkových výrobků - ty prodávaly v uplynulém půlroce podle zjištění společnosti Incoma nejlevněji v Delvitě a nejdráž v síti obchodů Julius Meinl. Jenom cenami zboží se však výběr obchodu nemůže řídit. Pro některé zákazníky z menších měst a vesnic, kteří nemají vlastní auto, je nákup v hypermarketech stále nedostupný. A i pro ty, co ho mají, je nevýhodný, pokud musí za nákupy překonat delší vzdálenost. Když má auto spotřebu sedm litrů na sto kilometrů a litr benzinu stojí třicet korun, za každý najetý kilometr vlastně jako by zákazník k ceně nákupu připlácel ještě 2,10 Kč za benzin. Supermarkety stále, byť mezi řetězci nejdražší, "bodují" nejhustší sítí prodejen a ještě v průměru o deset procent nižšími cenami, než jsou v pultových prodejnách a samoobsluhách. Od levných diskontů mnohé zákazníky zase odrazuje úzký sortiment zboží a skromnější prostředí. "Návštěvník diskontních prodejen sice ušetří, ale musí počítat s tím, že zatímco třeba v supermarketu bude vybírat z deseti druhů ovocných jogurtů, v diskontu jen ze tří," upozorňuje Tomáš Hájek. A hypermarkety? Zájem o ně roste nejrychleji, vedle přijatelných cen oslovuje nakupující také široká nabídka zboží a služeb, i možnost vyžití pro děti. "Návštěva hypermarketu představuje pro některé rodiny součást životního stylu, vedle nákupu se v nich najedí a využijí i dalších služeb, jako je například kadeřník nebo restaurace," vysvětluje Ladislav Šípek.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou
Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...
Průmyslová produkce Polska klesla. Je to jen krátkodobý trend, tvrdí experti
Produkce polského průmyslu v březnu zaznamenala největší propad od dubna loňského roku. V...
Pražská burza vystoupala nejvýš od roku 2008
Pražská burza vystoupala nejvýš za posledních téměř šestnáct let. Index PX posílil během úterního...
Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích
Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!