Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Superb cílí na bohatší klienty. Předchůdců se prodalo 713 tisíc

  5:00aktualizováno  5:00
Nejdražší model Škody prošel razantní proměnou, cena by měla zůstat na stejné úrovni. Základní verze Superbu bude nejspíš stát okolo 550 tisíc korun. Kombík vyjede už letos na podzim.

Více movitých zákazníků, kteří neváhají za auto utratit klidně tři čtvrtě milionu korun, chce přitáhnout mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Po velké obměně klíčového modelu Octavia láká hlavně manažery do nové verze nejdražšího Superbu.

Model, o kterém kdysi exprezident Václav Klaus prohlásil, že „příliš drncá“, přichází po dvou letech s razantní proměnou vzhledu. Ta se nese v duchu designu, který firma poprvé ukázala na modelu Rapid. „Nový model je nejlepší vůz Škoda všech dob a je počátkem nové éry naší společnosti,“ tvrdí šéf automobilky Winfried Vahland.

Jak se prodávaly předešlé verze Superbu

Podobně jako nástup nové generace v roce 2009 výrazně zvýšil prodeje nejdražší škodovky, i teď se vedení netají tím, že očekává od Superbu přinejmenším dosavadní čísla, tedy necelých 100 tisíc aut ročně. Orientace na dražší vozy je patrná. Vahland si například pochvaluje, že u­ Octavie výrazněji rostou prodeje vozidel s dražší výbavou.

Novinka má pomoci automobilce naplnit ambiciózní plán: dostat se do roku 2018 na hranici 1,5 milionu vyrobených vozů ročně. Loni firma poprvé překročila milionovou hranici (více čtěte zde). „Konzervativní plán počítá se současnou úrovní výroby. Víme ale z­ automobilky, že vnitřně očekávají podstatně vyšší odbyt,“ uvedl jeden z dodavatelů dílů na nový Superb.

Prodeje Superbu v posledních letech začaly nepatrně klesat, v pořadí celkových výsledků jde až o čtvrtý nejdůležitější model. Kromě závodu v Kvasinách, který se i kvůli náběhu nového modelu rozšířil například o novou svařovnu, se bude vyrábět v Číně. Hovoří se také o Indii, kde automobilka nemá šanci konkurovat levným modelům a zajímá ji spíše segment střední třídy.

Cena bude nejspíš kolem 550 tisíc

Nový Superb se v Česku začne prodávat v květnu, cenu zatím automobilka nezveřejnila. Dá se ale očekávat, že základní verze bude ke koupi za podobnou částku jako dosud, tedy kolem 550 tisíc korun. Už v­ létě firma začne navíc vyrábět také Superb s karoserií kombi, která je v Evropě výrazně úspěšnější než limuzína.

Superb byl od svého vzniku v kategorii střední třídy spíše chudším příbuzným oproti modelům, jako je Volkswagen Passat či Ford Mondeo. To už je však minulostí. Nyní bude větší konkurencí i pro zmíněného sourozence z koncernu Volkswagen.

GRAF: Počet škodovek celosvětově dodaných zákazníkům v letech 2011 - 2014

GRAF: Počet škodovek celosvětově dodaných zákazníkům v letech 2011 - 2014

Právě na podvozku Passatu nový Superb stojí, což je samo o sobě pro vůz dobrou reklamou. Navíc nabídne větší vnitřní prostor na zadních sedačkách i pro zavazadla.

Kufr, tradičně silná stránka škodovek a oblíbená finta některých veřejných zadavatelů pro eliminaci konkurence při nákupu aut, nabyl o dalších třicet litrů, takže nyní pojme 625 litrů.

Vůz je širší než stávající verze. Díky změnám v konstrukci je však o ­70 kilogramů lehčí, takže s nejúspornějším motorem se má jeho spotřeba dostat pod čtyři litry na sto kilometrů.

Škoda představila nový model (17. února 2015):

„Maximálně komfortní vůz, to byl náš cíl při vývoji nové generace modelu Superb,“ říká šéf vývoje Frank Welsch. „Je to auto, které může přitáhnout zákazníky od jiných značek. Nejen designem, ale i výbavou a prostorem,“ uvádí Radek Donner z ­NH­ Car. Jen v Česku se ročně prodá kolem čtyř tisíc superbů.

Dosud nejluxusnější výbava

Nová, třetí generace Superbu nabídne navíc podstatně větší výbavu palubní elektroniky než její předchůdce. Poprvé se u škody objeví třízónová klimatizace nebo zadní parkovací kamera. Výrazně bohatší bude i nabídka asistenčních systémů, například adaptivní tempomat nebo systém pro jízdu v koloně a dopravních zácpách (ve škodě vůbec poprvé). Další novinkou je virtuální pedál na otevírání pátých dveří.

Automobilka hodně sází na to, že cestující si budou za jízdy často hrát s elektronikou. S výjimkou základní verze půjde propojit palubní portál s chytrým telefonem či tabletem. Nové rozhraní má navíc umožnit získávat a všestranně využívat data o provozu auta.

Po Superbu by měl přijít ještě dražší model. Automobilka chystá větší sportovně užitkový vůz (SUV), který by měl vyjet do světa v příštím roce. Produkovat ho má rovněž závod v Kvasinách, kde se začne vyrábět i terénní vůz pro Seat.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.