Skupina General Electric má široký záběr činností. Zabývá se obory od výroby leteckých motorů a zařízení elektráren po televizní vysílání až po finanční služby. Své pobočky má ve více než stovce zemí včetně České republiky a zaměstnává přes 300 tisíc lidí.
Na druhém místě v žebříčku se umístila japonská automobilka Toyota. Třetí místo obsadil výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble, který v Česku vlastní rakovnický závod Rakona na výrobu pracích prášků a tekutých detergentů.
Magazín pro svůj průzkum oslovil 1506 top manažerů z 347 velkých firem. Shodli se na tom, že receptem na úspěch v podnikání je důsledné dodržování záměrů, schopnost vést lidi a odvaha aplikovat inovativní řešení. Žebříček sestavuje renomovaný časopis již desátý rok. Za tu dobu sedmkrát vyhlásil General Electric za vítěze. Z mimoamerických společností si dlouhodobě dobrou pozici drží japonská Toyota.
Pořadí na prvních třech místech se od loňského roku nezměnilo. Skokanem roku se stal zábavní gigant Walt Disney, který se z 33. místa vyhoupl až na 16. příčku.
Naopak nejvíce si u manažerů a analytiků pohoršila počítačová společnost Dell, která spadla z loňského desátého místa na 27. pozici. Z desítky nejlepších také letos vypadl největší maloobchodní řetězec Wal-Mart.
Podniky se podrobily i hodnocení v rámci svého oboru. Mezi výrobci piva tak například sklidil nejvíce obdivu výrobce piva Budweiser, společnost Anheuser-Busch. V oblasti leteckého průmyslu respektují manažeři více americkou společnost Boeing než jejího evropského konkurenta EADS se značkou Airbus. A například z maloobchodních řetězců vybrali britskou síť Tesco.
Za nejpokrokovější označili oslovení odborníci společnost Apple, která je podle nich nejvíce schopná inovovat.