Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Při výběru zmrzliny jsou Češi konzervativní, vede Míša a vanilková

  • 25
Každý Čech sní za rok v průměru 3,2 litrů zmrzliny a spotřeba v posledních pěti letech mírně narostla. Chuť milovníkům ledové pochoutky sice dokáže zkazit chladné počasí, rostoucí cena je však tolik neodradí.

Podle společnosti Nielsen se spotřeba zmrzliny v Česku v posledních pěti letech pohybovala mezi 33 a 35 miliony litrů za rok. Pokles či růst poptávky se sice měnil podle počasí v daném roce, zdá se však, že rostoucí ceny zákazníkům příliš nevadily. Zatímco před pěti lety stál litr zmrzliny v průměru 75 korun, během posledních dvanácti měsíců to bylo o deset korun více. Přesto spotřeba narostla o osm procent.

Vedle privátní značek trhu dominují v podstatě jen tři výrobci. Jde o Bidvest a jeho značku Prima, dále pak Nestlé s kopečkovými zmrzlinami Mövenpick a jedničku trhu Unilever. Pod tu spadá jednak značka Algida, především však nejoblíbenější česká zmrzlina Míša.

„Jedná se o českou značku s dlouholetou tradicí, která se u spotřebitelů těší mimořádné oblibě. Zákazníky nejvyhledávanější je stále klasická tvarohová varianta. Spotřebitelé ale velmi pozitivně přijímají i novinky, které pod touto značkou uvádíme,“ říká mluvčí Unileveru Veronika Kúšiková.

Konzervativní jsou Češi i co se týče kopečkové zmrzliny. Podle společnosti Nestlé spotřebitelé sice rádi vyzkouší novinky, mezi nejoblíbenějšími se však draží stále ty stejné příchutě. Jde především o vanilkovou, čokoládovou, jahodovou a oříškovou.