Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

  12:46aktualizováno  12:46
Na celou řadu stanic, zastávek a nádraží v Česku řemeslníci či stavbaři nesáhli desítky let. Konkurence ve fotoanketě iDNES.cz o nejošklivější z nich tak byla velká. Některé podle čtenářů připomínají budovy určené k demolici, jiné se chlubí čekárnou, v níž by se mohly pořádat výslechy StB. Pro cizince pak mohou být česká nádraží důkazem, že východní Evropa začíná v Aši.

Když redaktor iDNES.cz spatřil zastávku Dolenice na Znojemsku, byl v šoku: „Vůbec se mi nechtělo věřit, že takto může vypadat zastávka v 21. století,“ popsal. | foto: Jan Sůra, iDNES.cz

Oprýskaná fasáda je asi to nejmenší, co může oko cestujícího na české železnici podráždit. Mnoho zastávek či nádraží má mnohem větší problémy.

Tak třeba zastávka Dolenice na Znojemsku působí jako budova určená k neodkladné demolici, dokonce ani štít s názvem není na svém místě. V ošklivosti si však nezadá se spoustou jiných míst. Stanice Trpísty má vymlácená okna, které někdo zatloukl prkny a působí jako nevzhledný squat. V Trmicích na Ústecku zase zloději rozkradli vše, co by jen trochu připomínalo něco kovového. Opravdu je z čeho vybírat.

Fotogalerie

Pozornost čtenářů, kteří na výzvu redakce posílali odpudivá místa na železnici, si vysloužily také interiéry. V nich se můžete vrátit o desítky let zpátky do umakartových dob socialismu. Najdete i místnosti připomínající spíše vězení - to je případ čekárny ze zastávky Švihov u Klatov.

Správa železniční dopravní cesty od letošního července převzala veškerá nádraží, zastávky a stanice pod sebe (až na výjimky). A slibuje, že začne investovat do jejich modernizace. Miliardovým opravám se těší zejména samotné tratě, místům, kde se koncentrují lidi, se však peníze často vyhýbaly.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.