Součástí stavby bude i největší dálniční křižovatka v tuzemsku, která bude mít až deset pruhů.
O vítězství v tendru dnes informovala stavební společnost Skanska. V databázi veřejných zakázek dosud není vítěz oznámen. Necelých devět kilometrů dlouhý úsek mezi Vestcem a dálnicí D1 už začíná vznikat. Sdružení ho má postavit do června 2010.
Skanska má na celé zakázce podíl zhruba 900 milionů korun. Postavit má hlavně mimoúrovňové křížení obou dálnic. To bude největší dálniční křižovatkou v tuzemsku.
"Trasa čtyřpruhové rychlostní silnice povede pod stávající dálnicí D1. Nová křižovatka řidičům umožní přehledné a bezpečné odbočení do všech osmi směrů. Přestože se jedná o velmi náročný projekt, provoz na D1 zůstane po celou dobu výstavby zachovaný ve třech pruzích v obou směrech," uvedl projektový manažer Chrudoš Vorlíček ze společnosti Skanska DS. V místě křížení tak bude deset jízdních pruhů.
Aby byl průjezd po D1 co nejrychlejší a po celou dobu stavby se zde podařilo zachovat neomezený provoz, doplní dálnici D1 dvě paralelní vozovky, které po dobu stavby mostu přes R512 poslouží pro nouzovou dopravu na D1 a po dokončeni křižovatky ulehčí odbočování mezi oběma dálnicemi. Trasa čtyřmiliardové dálnice začíná u Jesenice a končí u dálnice D1 u Modletic.