Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší zakázka na dálnice za osm let. Stavět se bude 26 kilometrů D35

  1:00aktualizováno  1:00
Ředitelství silnic a dálnic chystá největší soutěž na nové úseky dálnic od roku 2008. Stavět je ale začne kvůli potížím s povolením nejdříve příští rok. Jde o dvě největší zakázky nejen této stavební sezóny v dopravě, ale i za posledních sedm let.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím poslalo do věstníku veřejných zakázek předběžné oznámení na zakázky na dálnici D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov.

Jedná se celkem o 26 kilometrů nového úseku dálnice D35, která se má stát alternativou pro silniční spojení Čech a Moravy a nahradit dosud velmi zatíženou silnici 35 a ulevit současně i dálnici D1.

První úsek Opatovice - Časy měří celkem 12,6 kilometru, rozpočtovaná cena je 4,645 miliardy korun, na trase jsou dvě mimoúrovňová křížení v Rokytně a v Časech. Součástí je i kilometr dlouhá estakáda přes Labe a jeho zátopové území, celkem je na trase 25 mostů.

V případě úseku Časy - Ostrov jde o zakázku v hodnotě 4,977 miliardy korun. Na 13,5 kilometrech bude celkem 14 mostů, čtyři silniční nadjezdy. Součástí bude i mimoúrovňová křižovatka v Dašicích. Projekt počítá s dálnicí širokou 25,5 metrů. Za Ostrovem má být silnice napojena provizorně na silnici I/17. Tak, aby tranzit neprojížděl obcí. Nová dálnice má křížit i hlavní železniční koridor z Prahy do České Třebové u Uherska.

Problém s rychloposudky na dálnice se komplikuje, Brusel s povolením váhá

Předběžné oznámení soutěže ještě neznamená vypsání zakázky. To může výrazně ovlivnit problém se získáváním stavebního povolení kvůli staré studii vlivu na životní prostředí. Ministerstvo dopravy už připustilo, že letos se potřebná povolení nepodaří získat. Vítězná firma bude mít na stavbu nové dálnice 40 měsíců.

Zatímco u oprav silnic začaly v poslední době ceny zakázek stoupat, u zakázek na nové silnice zůstávají ceny stále i několik desítek procent pod odhadovanými náklady.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.