„Tesco se dostalo na první místo v pořadí zákaznických preferencí poprvé v historii. V minulých letech vedl pořadí diskontní řetězec Biedronka (skupina Jeronimo Martins), a to díky silnému postavení na velkém polském trhu,“ uvádí společnosti v tiskové zprávě.
Tesco v roce 2006 expandovalo a odsunulo tak Biedronku na druhé místo s preferencemi deseti procent zákazníků.
Silné postavení ve visegrádském prostoru mají i řetězce skupiny Schwarz (Kaufland, Lidl) a diskonty Plus ze skupiny Tengelmann.
Tesco letákyNavštěvujete rádi |
„Pozoruhodné je stále silné postavení spotřebních družstev. Tyto společnosti jsou fenoménem obchodu ve všech sledovaných zemích,“ uvádí výzkum.
„COOP, repektive spotřební družstva, nejsou na rozdíl od ostatních uvedených řetězců jednou společností s jednotným vedením. Zákazníky jsou do jisté míry vnímána jako jedna značka. Proto je jejich pozice v grafu uvedena,“ upřesnil Zdeněk Skála z Incoma Research.
Celkem družstva v regionu představují hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží pro 8,8 procenta ze všech nakupujících.