Nekup to, když to je tak čerstvý!

Tenhle výsledek se zdá docela překvapivý.
Tenhle výsledek se zdá docela překvapivý. A milý zároveň. Většina lidí při plnění nákupního košíku nekouká jenom na cenovku, ale hlavně na to, jestli je zboží čerstvé a dobré. Jistě, je to jen průzkum a ten nemusí říkat pravdu o všech. Ale pokud většina oslovených dala kvalitu zboží před její cenu, je to dobré znamení. Ta pravda je banální: cena není jedinou vlastností kupovaného zboží. Přinejmenším se kombinuje s kvalitou, kterou člověk za cenu dostává. Šetřiví Němci mají na tohle už dávno slovní spojení "preiswert". Zboží prostě za onu cenu musí stát. I u nás si tedy začínáme více všímat poměru kvalita - cena než jen samotné sumy na cenovce. Cena bez informace o kvalitě je totiž jako křestní jméno bez příjmení. Poměr kvalita - cena je při výběru v podstatě jakéhokoliv zboží to nejlepší vodítko. Někdy se vyplatí raději něco připlatit, aby zboží bylo dokonalé, jindy stojí za to kvůli superatraktivní ceně trochu slevit z požadavků na kvalitu. Samotná cena však vypovídá o zboží málo, pohled jen na ni může paradoxně peníze z peněženek spíše tahat než je šetřit. Majitelé levných bot či neodolatelně výhodné elektroniky vědí, o čem je řeč.

P.S. Tohle platí i naopak. Dá se najít kupa zboží, které se tváří superkvalitně jenom cenou. Všechno prostě musí být v tom správném poměru.