Lenka Merunová má právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zákon o ochraně spotřebitele stanoví lhůtu 30 dní (není-li dohodnuta delší), během které musí být vada výrobku bezplatně a řádně odstraněna. Tím rozumíme zachování či obnovení všech vlastností a funkcí výrobku. Pokud opravou boty utrpěly po estetické stránce, nebyla provedena řádně. V případě paní Merunové se tedy nejednalo o opakovanou, druhou reklamaci, ale stále o reklamaci první, která nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, a zákaznici vzniklo právo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
Jehlička/Švestka a kolektiv: Komentář k Občanskému zákoníku, str. 533 (Beckova edice komentované zákony, 3. vydání): Prodávající je povinen provést odstranění vady věci odborným způsobem a dbát, aby věc měla po opravě takové vlastnosti, jaké má mít věc bez vady. Způsob odstranění vady závisí na rozhodnutí prodávajícího. Jestliže však zamýšlený způsob odstranění vady není způsobilý výskytu vady zamezit, není vyloučeno, aby se kupující domáhal u soudu uložení povinnosti provést odstranění vady určitým způsobem. Pojem "bez zbytečného odkladu"... je třeba vykládat podle okolností každého případu s přihlédnutím k povaze vadné věci a náročnosti odstranění vady. Neodstranil-li by prodávající vadu v této lhůtě, nejpozději však do 30 dnů, stává se vada tzv. subjektivně neodstranitelnou.