Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nekvalitního benzinu a nafty přibývá, tvrdí Petrol Media

  18:31aktualizováno  18:31
"České pumpy prodávají pančovaná paliva," tvrdí společnost Petrol Media. Během druhého čtvrtletí letos vyskočil počet vzorků nekvalitního benzinu na šest procent z necelých dvou v minulém roce. Odborníci si myslí, že ve špatném benzinu může být toluen nebo technický benzin.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Během prvních tří měsíců Česká obchodní inspekce vážné odchylky u pohonných hmot nezjistila. Další tři měsíce se to ale výrazně zhoršilo. U 474 vzorků našli kontroloři 21 závažných odchylek.

Ředitelka ČOI nárůst počtu závažných vzorků zpochybňuje. "Není možné jednoznačně konstatovat, že došlo k nárůstu vzorků s nekvalitní pohonnou hmotou. Dlouhodobé statistiky ukazují srovnatelnost těchto výsledků, kdy se někdy jedná o pokles nalezených čerpacích stanic s nekvalitním palivem a jindy se jich objeví více," říká ústřední ředitelka ČOI Jana Příhodová.

Společnost Petrol Media varuje řidiče, aby si dali na nekvalitní pohonné hmoty pozor. To ale není možné. Inspektoři dlouhodobě nechtějí zveřejnit, které pumpy nekvalitní benzin a naftu nabízejí.

"Z chemických analýz vzorků odebraných během dubna a května vyplývá, že ve zjištěných závadných vzorcích pohonných hmot se objevují látky, které nemají v benzinu nebo naftě co dělat," uvádí Petrol Media. Společnost poukazuje na příliš velké množství síry v naftě. Zákon povoluje 10 miligramů na kilogram paliva, někde tuto hodnotu ale překračují až dvacetkrát a v jednom z případů naměřili inspektoři dokonce 946 miligramů.

Podle Petrol Media může docházet k ředění nafty. "Těžko se dá usuzovat, o jaké produkty konkrétně se jedná," říká nezávislý expert na automobilová paliva Vladimír Matějovský. Nižší oktanové číslo u vzorků benzinu může podle odborníků ukazovat na přítomnost toluenu nebo technického benzinu, který může v motoru způsobit silné klepání a zadření motoru.

Nekvalitní pohonná hmota se může projevit zvýšenou spotřebou, špatným volnoběhem, úbytkem výkonu patrným zvláště při jízdě do prudkých nebo táhlých kopců. Ještě horší dopady však může mít přidávání topných olejů do nafty a technického benzinu, toluenu nebo acetonu do benzinu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.