Němce nejvíc láká práce pro Siemens

Žádné výzvy a dobrodružství v malých začínajících firmách. Krize technologického sektoru, zpomalujcící ekonomika a propouštění láká absolventy univerzit do obřích koncernů. Podle průzkumu německého týdeníku WirtschaftsWoche je mezi čerstvými ekonomy nejžádanějším zaměstnavatelem elektrotechnický kolos Siemens, automobilka DaimlerChrysler a poradenská společnost PricewaterhouseCoopers. Téměř shodné preference mají i absolventi technických škol, u nich jen třetí místo vybojovalo BMW.

Ačkoli tyto podniky obsazovaly přední posty i v předchozích letech, poslední hospodářské ochlazení jejich pozici jen upevnilo. U velkých koncernů je totiž předpoklad, že dočasné obtíže přečkají lépe. A i když například Siemens už letos rovněž musel oznámit propuštění pěti tisíc zaměstnanců ze své telekomunikační divize, někteří z nich obdrželi nabídku na jiné místo v rámci firmy.

Podle závěrů průzkumu oceňují studenti na Siemensu propojení tradice s moderními technologiemi, v případě DaimlerChrysleru se zase identifikují se značkami jako je Mercedes. "Dříve většina absolventů do prvního zaměstnání nějak spadla. Nyní si vybírají s mnohem větším rozmyslem," řekl pro WirtschaftsWoche šéf institutu Trendence, který výzkum provedl.

Ve vysněném podniku si přejí být nováčci i slušně ohodnoceni: předpokládaný plat dosahuje asi 81 tisíc marek ročně.

Z výsluní se vytratili zástupci internetových podniků. Yahoo Deutschalnd skončilo až v sedmé desítce, největší pád si připsala Intershop Communications, která z loňské 23. příčky propadla až na 94. místo.

V obdobném průzkumu sestavovaném v České republice studentskou organizací AIESEC si letos nejlépe vedly firmy Unilever, RadioMobil, Danone, PricewaterhouseCoopers a KPMG.