Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Němci chtějí chránit teenagery

  15:06aktualizováno  15:06
Berlín - Stále více mladých lidí v Německu sahá po alkoholických limonádách, které mají často názvy připomínající tradiční lihoviny. Německá vláda chce dětem a mládeži v konzumaci těchto populárních výrobků, která jsou většinou silnější než klasická dvanáctka, co nejrychleji zabránit.

Zmocněnkyně kabinetu pro boj s omamnými prostředky Marion Caspersová-Merková uvedla, že jedinou šancí je zvýšení ceny.Spotřeba těchto takzvaných alcopops v poslední době dramaticky roste. Za příklad si Němci berou Francii, která na tyto nápoje zavedla v roce 1997 dodatečnou daň a kde se poté výsledným zdvojnásobením původní ceny trh s alkoholizovanými limonádami prakticky zhroutil. Podobně postupovalo také Švýcarsko letos na podzim.
Nové "trestné" dani se brání producenti, kteří tvrdí, že limonádové koktejly jsou jednoznačně určeny pro skupinu mladých lidí mezi 20 až 30 lety. Sociologové a lékaři však namítají, že už sladká chuť po ovoci, převažující barevný design lahví a agresivní reklama v televizích jednoznačně míří na nezletilé. Nápoje mají světlezelenou, tmavočervenou, žlutou či bílou barvu a dobře se odrážejí v diskotékových světlech. Jména nápojů jako Bacardi-Breezer, Bacardi-Rigo nebo Smirnoff Ice připomínají podle některých psychologů dobrodružství a prázdninovou náladu. Obsahují přitom pět až šest procent alkoholu, většinou rumu, whisky nebo vodky.
Průzkumy ukazují, že k hotovým koktejlům z obchodů se uchyluje pravidelně asi 14 procent patnáctiletých. Odbyt se za poslední rok v Německu ztrojnásobil.

Andy Warhol: Absolut vodka

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.