Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Z Berlína do Mnichova za čtyři hodiny. Rychlovlaky zkrátí cestu o třetinu

  15:02aktualizováno  15:02
Klíčový projekt na německé železnici je hotový. Stavbaři dokončili poslední úsek rychlodráhy mezi Berlínem a Mnichovem, který má přitáhnout do vlaků další cestující. Tento týden stavbaři dokončili poslední úsek mezi Erfurtem a Entfeldem přes Durynský les.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Pravidelné vlaky na trať vyjedou na konci roku 2017, už tento měsíc ale začnou zkušební jízdy souprav s rychlostí až 330 kilometrů za hodinu.

Podle německých médií jde ze stavebního hlediska o nejnáročnější stavbu železnice v Německu - na 107 kilometrech vlaky pojedou po 29 mostech a 22 tunely, nejdelší z nich je dlouhý přes kilometr. Nová trať je už vybavena nejmodernějším zabezpečovacím systémem a připravena i na dobu, kdy z lokomotiv zmizí strojvedoucí.

Rychlé spojení mezi Berlínem a Mnichovem se začalo budovat už v roce 1991 jako jeden z hlavních projektů pro sjednocení Německa, pětadvacet let poté je hotové. Stavba byla na sedm let přerušena, podle původních plánů měly vlaky jezdit už na přelomu tisíciletí. Náklady na stavbu dosáhnou deseti miliard eur, dvakrát více, než se původně čekalo.

Dokončení celého úseku bude znamenat především velké zrychlení. Rychlovlaky ICE dosud mezi Berlínem a Mnichovem trasu zvládaly nejrychleji za 6 hodin a 13 minut, nově se mají dostat na čtyři hodiny. Už teď přitom vlaky využívají na většinou vysokorychlostní železnici, musí ale cestu přes Durynský les objíždět z Norimberka do Erfurtu přes Würzburg a Fuldu.

Rychlé vlaky by měly výrazně omezit leteckou dopravu mezi Mnichovem a Berlínem, podobně se tak stalo například po otevření rychlotrati mezi Barcelonou a Madridem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka se přijel podívat na stavbu dálnice D11 u Hradce...
O ekologii vám nejde, vzkázal Ťok Dětem Země kvůli zablokování D11

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ve čtvrtek zkritizoval postup ekologického hnutí Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva...  celý článek

Stavba Gotthardského železničního tunelu.
Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle...  celý článek

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.