Podle deníku Sueddeutsche Zeitung byl jedním z důvodů zrušení smlouvy nedodržení termínů ze strany společnosti. Ministr dopravy Manfred Stolpe už dříve hrozil, že smlouvu vypoví a nakonec tak učinil.
"Už na ně nesázím," doplnil Stolpe.
Vládu ale přijde Stolpeho rozhodnutí draho. Toll Collect, ve kterém mají své podíly DaimlerChrysler a Deutsche Telekom, totiž už s budováním systému začal. A požaduje zpět náhradu škody ve výši 6,5 miliard eur.
"Teď vypukne táhlý právní spor mezi Toll Collect a vládou," komentoval analytik Telekomu Ralf Hallman pro Financial Times Deutschland.
Podle některých evropských médií snižuje aféra důvěru v Německo jako vůdčího technického národa Evropy. Celá kauza je navíc poznamenána tím, že selhaly velké nadnárodní společnosti, ke kterým se Deutshe Telekom i Daimler Chrysler bezesporu řadí.
Na státní zakázku si už nicméně brousí zuby konkurence ze Švýcarska a Itálie.