Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Němci platí za litr benzínu už dvě marky

  11:20aktualizováno  11:20
- Nový rok přinesl Němcům i rekordně vysoké ceny benzínu. Poprvé v historii tak dosáhla cena jednoho litru benzínu hranice dvou marek. Benzín s oktanovým číslem 91 přijde v průměru na 1,90 marky, za bezolovnatý benzín zaplatí motoristé okolo 1,95 marky. Super plus s oktanovým číslem 98 je za zmiňované dvě marky, někde i dráž, zdražení se nevyhnula ani nafta, která stojí zhruba 1,50 marky. Od počátku loňského roku se cena pohonných hmot zvedla v Německu o více než 30 procent.

Hlavní příčinou je pochopitelně růst světových cen ropy. Nezanedbatelný vliv mělo zavedení ekologické daně, která se do cen poprvé promítla 1. dubna a podruhé od 1. ledna tohoto roku. K cenám přidala dalších šest (a včetně daně z přidané hodnoty vlastně sedm) feniků na litr.

Zatímco na jaře motoristé zdražení prakticky nepocítili, protože daň byla kompenzována nízkými cenami ropy, ve druhé polovině roku již ceny pohonných hmot nezadržitelně stoupaly. Na konci roku pak celkový efekt znásobila třetí příčina - spekulace.

Výrobci i prodejci rychle vyhnali ceny nahoru tak, aby se zdražení časově shodovalo se zavedením nové daně a aby nevole motoristů padla na vládu jako hlavního viníka.

Daň z pohonných hmot dnes činí u benzínu 1,10 marky za litr a včetně DPH zaplatí motorista na daních na každém litru benzínu 1,28 marky.

Vývoj cen pohonných hmot

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Chátrající budova pražského Hlavního nádraží na snímku ze srpna 2014
Na hlavní nádraží v Praze se vrátí stavbaři, dostane novou fasádu a střechu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala projektanta na rekonstrukci fasády a zastřešení historické budovy pražského hlavního nádraží. Stavební práce na...  celý článek

Protihluková stěna podél železniční trati v Plzni
Stát chce podél kolejí protihlukové stěny, rozdělují odborníky i cestující

Stát má naplánovanou megalomanskou výstavbu protihlukových zdí na železnici za přibližně 2,185 miliardy korun. Tvrdí to drážní specialista Jindřich Berounský,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.