Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Němci si oblíbili diskontní autopůjčovny

  14:02aktualizováno  14:02
"Diskont frčí." Na slogan známý z potravinářských supermarketů si Němci zvykli už před desetiletími a v poslední době na levné nabídky láká už celá řada leteckých společností nabízejících laciné letenky. Stejně tak ale Němci rychle přivykli i levným autopůjčovnám.

Majitel největší německé půjčovna Erich Sixt tento týden představil dceřinou společnost Sixti, která chce trh zaplavit nízkou půjčovní cenou od pěti od osmi eur (do 250 korun) za den.

Předčil tak teprve nedávno zavedenou nabídku onlinové společnosti Navicar.de. "Trh je dostatečně velký," neobává se Navicar nové konkurence.

Tento levný prodejce služby přišel na německý trh před půl rokem a nabízí auta v relaci od devíti od 18 eur na den. S dosavadní 85procentní vytížeností svého autoparku je velmi spokojen.

Předsedovi Spolkového svazu pronajímatelů aut Berndu Schumannovi je ale podnikatel Sixt trnem v oku. Obává se, že se levné nabídky příliš rozšíří a ohrozí tradiční půjčovny.

Na druhé straně si ale uvědomuje, že je například klientela Navicaru poměrně omezená: "Objednávat se dá jen přes internet, což předpokládá vlastnit přípojku a musí se platit kreditní kartou," připomíná Schumann.

I přes nabídnuté nízké ceny Schumann doporučuje zájemcům zevrubněji kalkulovat. "Auta se totiž musejí vracet umytá a natankovaná s plnou nádrží," říká.

Další náklady vznikají při prodlužování půjčovní doby a nebo dodatečném připojištění. "Levně se dá přitom objednávat jen čtyři až 12 týdnů předem, krátkodobější objednávky už tak výhodné nejsou."

Přes počáteční "mouchy" hovoří odborníci o pokračující "aldizaci" hospodářského prostředí, přičemž narážejí na dnes nejrozšířenější německou síť potravinovým diskontových supermarketů Aldi.

Navzdory hospodářské krizi v Německu má Aldi nadále obchodní úspěch, stal se doslova kultem a roste i v nynějších slabých dobách.

"Signálem je pro mne zpráva, že u Aldi pravidelněji nakupuje až 80 procent Němců," líčí motivy své podnikatelské aktivity Erich Sixt. Takové procento aspoň uvádějí některé průzkumy mínění.

I šéf půjčovny Navicar Sigurd Schönherr považuje Aldi za svůj vzor: "Tak, jak diskonty změnily potravinářský trh, změní se v příštích deseti letech také trh autopůjčoven."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.