Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Odpověď Deutsche Bahn na časté stávky: testují vlaky bez strojvůdců

  18:20aktualizováno  18:20
Deutsche Bahn trápí stávky strojvedoucí. Ty se staly impulsem pro testování samořídících vlaků. Ve světě jsou vlaky bez strojvedoucích běžné. Problémem ale je, že v Německu se potkává na jednom místě více druhů dopravy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Když strojvedoucí vyhlásili stávku, ptali se novináři i rozlobení cestující vedení Deutsche Bahn, zda už nechtějí zavést samořídící vlaky. Ty by mohly být vhodnou variantou. Deutsche Bahn se podle Wirtschafts Woche k problému v minulosti nevyjádřily. Nyní se ale postoj managementu otočil o 180 stupňů.

„Ano, umíme si představit, že vlaky budou jezdit bez strojvedoucích,“ řekl generální ředitel společnosti Deutsche Bahn Rüdiger Grube ve středu na schůzce v Berlíně.

Grube tlačí na vedení, aby využilo možnosti digitalizace. Riskuje ale konec spolupráce se společnostmi EVG a GDL. Ty vlaky bez řidičů odmítají z bezpečnostních důvodů.

Německé dráhy už spustily pilotní projekt. Systémy zkouší Erzgebirgsbahn. Vlaky musí splňovat technologické předpisy pro nákladní dopravu, které budou platit od roku 2016. Dráhy pracují i na automatických posunovačích.

V mnoha městech samořídící železnice existují

Samořídící železniční systémy jsou již v mnoha městech realitou, jde například o podzemní a příměstské vlaky v Lille, Vancouveru a Londýně. V Kodani vlaky jezdí z letiště do centra. Metro v Dubaji, Římě a ve Vídni pracuje částečně bez strojvedoucího.

Situace v Německu je ale technicky složitější. Kříží se tu městská, nákladní doprava s Intercity-Express vlaky. Zrealizování samořídících vlaků v této kombinaci je mnohem obtížnější než v metru.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Donald Trump přivítal ve svém sídle čínského prezidenta s chotí. (6.4.2017)
Přezkum duševního vlastnictví nesmí poškodit obchod, vzkázala Čína Trumpovi

Čína bude bránit své zájmy, pokud Spojené státy poškodí vzájemné obchodní vazby, oznámilo čínské ministerstvo obchodu. Reagovalo tak na memorandum podepsané...  celý článek

Ruský ropný gigant Rosněfť. Ilustrační snímek.
Čínský konglomerát CEFC pokukuje po podílu v ruském petrogigantu Rosněft

Čínská společnost CEFC China Energy jedná o koupi podílu v ruské státní ropné společnosti Rosněfť. S odvoláním na své zdroje to v pátek uvedla agentura...  celý článek

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.