Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Odpověď Deutsche Bahn na časté stávky: testují vlaky bez strojvůdců

  18:20aktualizováno  18:20
Deutsche Bahn trápí stávky strojvedoucí. Ty se staly impulsem pro testování samořídících vlaků. Ve světě jsou vlaky bez strojvedoucích běžné. Problémem ale je, že v Německu se potkává na jednom místě více druhů dopravy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Když strojvedoucí vyhlásili stávku, ptali se novináři i rozlobení cestující vedení Deutsche Bahn, zda už nechtějí zavést samořídící vlaky. Ty by mohly být vhodnou variantou. Deutsche Bahn se podle Wirtschafts Woche k problému v minulosti nevyjádřily. Nyní se ale postoj managementu otočil o 180 stupňů.

„Ano, umíme si představit, že vlaky budou jezdit bez strojvedoucích,“ řekl generální ředitel společnosti Deutsche Bahn Rüdiger Grube ve středu na schůzce v Berlíně.

Grube tlačí na vedení, aby využilo možnosti digitalizace. Riskuje ale konec spolupráce se společnostmi EVG a GDL. Ty vlaky bez řidičů odmítají z bezpečnostních důvodů.

Německé dráhy už spustily pilotní projekt. Systémy zkouší Erzgebirgsbahn. Vlaky musí splňovat technologické předpisy pro nákladní dopravu, které budou platit od roku 2016. Dráhy pracují i na automatických posunovačích.

V mnoha městech samořídící železnice existují

Samořídící železniční systémy jsou již v mnoha městech realitou, jde například o podzemní a příměstské vlaky v Lille, Vancouveru a Londýně. V Kodani vlaky jezdí z letiště do centra. Metro v Dubaji, Římě a ve Vídni pracuje částečně bez strojvedoucího.

Situace v Německu je ale technicky složitější. Kříží se tu městská, nákladní doprava s Intercity-Express vlaky. Zrealizování samořídících vlaků v této kombinaci je mnohem obtížnější než v metru.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Potenciálně nebezpečná malá kuše na párátka je v Číně hitem. Je oblíbenější než...
Zapomeňte na fidget spinner. Čínou letí mini kuše, rodiče volají po zákazu

Čínští rodiče volají po zákazu mini kuše, která se stala hitem mezi čínskými dětmi. Hračka, původně konstruovaná na střílení párátek, se může snadno proměnit v...  celý článek

Vrtací vůz pro mikropilotové deštníky.
Češi staví depo pro turecké metro. V Istanbulu budují i podzemní lanovku

Magistrát největšího tureckého města Istanbulu investuje do dopravní infrastruktury, a to i přes rostoucí inflaci a ekonomické zpomalení země. Turecká dcera...  celý článek

Závadný nafukovač airbagů Takata.
Výrobce smrtících airbagů chce odvrátit bankrot, žádá ochranu před věřiteli

Přední japonský výrobce airbagů Takata požádal v USA a Japonsku o bankrotovou ochranu před věřiteli. Podle agentury AP to oznámila v pondělí sama firma. Tento...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.