Předmětem sváru je slogan "Dej si pauzu." Průměrný zákazník doplní za větu "Dej si pauzu" druhou částí sloganu (který už jako celek chráněn je) tedy "Dej si Kit Kat". K registraci ochranné známky to podle Kokottové nestačí.
Nestlé ale tvrdí, že jeho heslo už je natolik známé, že si zaslouží, aby se stalo samostatnou obchodní značkou.
Samotná automatická reakce ale není dostačující na to, aby prokázala unikátní povahu sloganu, zdůvodnila své rozhodnutí Kokottová.
Rodinná firma Mars, která je známá například výrobou tyčinek Milkyway, Snickers nebo bonbónů M&M'S, bojuje se švýcarskou nadnárodní firmou už dlouho.
Podle agentury AP se Nestlé pokusilo slogan zaregistrovat už v roce 1995 pro všechny své čokoládové produkty. Jeho americký rival nicméně tento pokus napadl.
Snahu o registraci poté zmařily britské úřady, podle nichž "Dej si pauzu," nemá dostatečně rozlišující znaky na to, aby se stal samostatnou značkou. Nestlé se nicméně proti rozhodnutí odvolalo a britský soud tedy požádal o radu Evropský soudní dvůr, který by měl vydat konečné rozhodnutí.
To by mělo být známo do několika měsíců. Vzhledem ke skutečnosti, že v osmi případech z deseti se instituce řídí doporučením svých advokátů řídí, je vysoce pravděpodobné, že Nestlé už jen čeká na oficiální potvrzení své prohry.