Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Dopravce NetJets představil nový privátní tryskáč pro bohaté

  10:44aktualizováno  10:44
Společnost NetJets, která je lídrem privátního létání v Evropě, ukázala na letišti ve Vodochodech nový přírůstek ve své flotile. Tryskový letoun Challenger 350 má uspokojit náročné byznysmeny nebo sportovce. NetJets v posledních letech masově obměňuje flotilu, sází přitom i na oživení evropského trhu.

Letoun Challenger 350 zahájil v Česku „turné“ po Evropě, v ostrém provozu začne létat příští rok. Nové středně velké proudové letadlo až pro deset lidí navazuje na předchozí typ modelové řady 300, je ale luxusnější, rychlejší a úspornější ve spotřebě paliva. Tryskáč má například větší okna, HD bezdrátový zábavní systém, moderní koberce a interiér z dřevěné dýhy.

Soukromé tryskáče dlouhodobě zůstávají v tuzemsku záležitostí pro hrstku milionářů nebo miliardářů. Evropský lídr v privátním létání NetJets má u nás kolem 35 klientů. „Číslo je v posledních letech relativně stabilní, ale roste objem počtu letů,“ říká mediální zástupkyně NetJets Tereza Kůželová.

„Většina našich klientů jsou podnikatelé, kteří řídí vlastní byznys a létají pracovně i na dovolenou, létají s námi i sportovci, kteří si chtějí dopřát větší komfort mezi soutěžením,“ popsal Vadim Horiszny, viceprezident NetJets Europe. Ke klientům patří například tenisté Tomáš Berdych, Radek Štěpánek a Petra Kvitová.

Desítky hodin letu za miliony korun

Společnost funguje na principu podílového vlastnictví a předplácení určitého počtu letových hodin. Klienti si mohou zaplatit „část letadla“ a podle toho po určitou dobu stoj neomezeně využívat. Nejméně ale zaplatí jednu šestnáctinu, která odpovídá padesáti letovým hodinám za rok. Letadlo je k dipozici kdekoliv na světě do deseti hodin od rezervace. Vlastnictví není ale podmínkou.

„Podíl na letadle lze zakoupit za několik set tisíc amerických dolarů, v závislosti na výši podílu a typu letounu,“ přiblížila mluvčí NetJets, přesné ceny ale společnost nezveřejňuje. Nejmenší vlastnický podíl tak pořídíte za několik milionů korun.

Fotogalerie

„Ekonomické podmínky v eurozóně se opět zlepšují a my jsme přesvědčeni, že naši stávající i budoucí zákazníci velmi ocení, že se flotila NetJets rozšíří právě o tento skvělý stroj,“ pochvaluje si Vadim Horiszny. NetJets už předem prodala podíly v hodnotě téměř celého letadla.

Challenger 350 má narozdíl od svého předchůdce větší dolet. Při obsazení osmi pasažéry doletí 3 200 námořních mil (5 926 km). Kromě tohoto letounu středního doletu má společnost ve své flotile několik dalších letounů od výrobců Embraer Executive Jets, Bombardier nebo Cessna.

V roce 2010 NetJets u několika výrobců objednala na 670 nových letadel za téměř 17,6 miliardy dolarů, což byl největší nákup v historii privátního letectví. Dosud firma obdržela z objednávky přes 50 kusů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.