Německá kosmetická značka Nivea vypustila ze svých reklamních materiálů nápis „bílá je čistota“.

Německá kosmetická značka Nivea vypustila ze svých reklamních materiálů nápis „bílá je čistota“. | foto: Nivea

Firma Nivea nechtíc nahrála krajní pravici. Kontroverzní reklamu stáhla

  • 43
Německý výrobce kosmetiky Nivea šlápl vedle. Reklamu na deodorant, která je určená pro země na Blízkém východě, označil heslem „bílá je čistota“. Po kritice, že se jedná o rasismus, společnost reklamu stáhla a omluvila se. Není to ale poprvé, co se jí něco podobného stalo.

Nivea reklamu na deodorant umístila na své facebookové stránky určené pro publikum na Blízkém východě. Spousta uživatelů sociálních sítí ji ale zkritizovalo za rasismus. Nivea přiznala, že příspěvek byl „zavádějící“, píše BBC.

Reklamu mimoto sdílelo mnoho stoupenců krajní pravice. Jeden z uživatelů napsal, že se dotčený kosmetický přípravek stává oficiálním deodorantem ultrakonzervativních pravičáků.

„Omlouvám se každému, kdo se cítí blízkovýchodní facebookovou reklamou na deodorant Invisible for Black & White dotčený. Rozdílnost, tolerance a rovné příležitosti jsou klíčovými hodnotami značky,“ sdělil mimo jiné mluvčí Nivey.

Reklama na Niveu je rasistická, bouřili se lidé. Firma ji stáhla

Výrobce kosmetiky už před pár lety jednu reklamní kontroverzi kvůli obvinění z rasismu zažil. Veřejnost v roce 2011 pobouřila fotografie elegantního černocha, který odhazuje svou vlastní hlavu s afro účesem. Scénu doprovázel slogan „Polidšti se“.

Lidé si nebrali servítky a i tehdy kritizovali firmu na sociálních sítích. Vadilo jim, že reklama byla agresivní, napadala typicky černošský vzhled a dávala černochům najevo, aby se zkulturnili. Billboardy se objevily ve Spojených státech, netrvalo ale dlouho a Nivea pod silným nátlakem veřejnosti reklamu stáhla a omluvila se.

Přijde vám tato reklama na deodorant rasistická?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pátek 14. dubna 2017. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 987
Ano
Ano 49