Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kapsch nabídl státu spolupráci. Přípravy soutěže o mýtné kritizuje NKÚ

  11:01aktualizováno  11:01
Dosavadní provozovatel mýtného systému v Česku, společnost Kapsch, nabídl poprvé oficiálně státu spolupráci při případném přechodu na nového provozovatele. Další osud mýta ve středu řeší vláda. Státu přitom utíká čas, kontrakt s Kapschem končí už příští rok a ministerstvo dopravy neudělalo pro soutěž zatím prakticky nic.

Maketa mýtné brány firmy Kapsch. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Na spolupráci se dohodl v úterý na schůzce ministr dopravy Dan Ťok a většinový majitel a zakladatel firmy Kapsch Georg Kapsch. Šlo o jejich první setkání od Ťokova nástupu loni v prosinci. Stát  spolupráci s Kapschem nutně potřebuje, smlouva s firmou totiž vůbec neřeší, jak se veškeré technologie předají.

„Kapsch deklaroval, že podpoří připravovaný mýtný tendr a usnadní přechod na nového provozovatele. Ministr dopravy ocenil, že společnost přistoupila k jednání profesionálně,“ uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. 

Vláda má ve středu řešit pozměněný harmonogram příprav na vypsání výběrového řízení, po dlouhé době se má sejít i řídící výbor. Jeho členové si ale stěžují, že nemají prakticky žádné informace.

Přípravy soutěže o mýtné po roce 2016 poprvé kritizoval i Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). V dopise premiérovi Bohuslavu Sobotkovi  prezident NKÚ Miloslav Kala upozorňuje na „naprosto neuspokojivý a vysoce alarmující stav, ve kterém se nalézá řešení systému elektronického výběru mýta po roce 2016“.  

„Jsem velmi znepokojen současným postojem ministerstva dopravy, z něhož vyplývá, že činnosti směřující k technologicky neutrálního zadávacího řízení jsou opět odkládány,“ uvedl Kala v dopise, který má MF DNES k dispozici. 

Ve hře je přitom více než osm miliard ročně, které se na mýtném vyberou i zhruba dvě miliardy korun, které odchází za provoz mýtného systému sdružení firem kolem Kapsche. 

Proti původní verzi z něj zmizela zmínka o nutnosti pracovat na prodloužení smlouvy se stávajícím provozovatelem, společností Kapsch. To kritizovala koaliční ČSSD. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

České dráhy nasadily nové modernizované vozy na trasu z Prahy do Hamburku.
Koupil jízdenku na vlak, který nejel. České dráhy měly chybu v systému

České dráhy omylem prodaly cestujícímu jízdenku na neexistující vlak. Tomáš Poláček na nákup jízdenky na „nejedoucí“ vlak upozornil přes Facebook, kde napsal,...  celý článek

Benzinová stanice Tank Ono na archivním snímku z roku 2009.
Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje,...  celý článek

Jana Petrášová má na starosti všechny silniční uzavírky, v centru pracuje tři...
Stát chce navigovat řidiče v zácpách, o zakázku bojuje O2 s firmou Vars

Vyhnout se zácpám je snem každého řidiče. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) po několika letech oživilo plány na vybudování systému, který by jim v tom měl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.