Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spací vlaky na západ vjíždějí do posledního roku, lehátka zlevní na stokoruny

  7:10aktualizováno  7:10
Z evropských železnic zmizí od příštího prosince velká část lůžkových a lehátkových vlaků. S provozem nočních spojů končí Deutsche Bahn. Omezení poznají i čeští zákazníci.

Důvodů k omezování nočních vlaků je více, především však rozmach letecké dopravy a vysokorychlostních tratí. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Po velké redukci v současném jízdním řádu se Deutsche Bahn od příštího jízdního řádu rozhodly segment lůžkových a lehátkových zcela opustit. Firma už dříve zrušila kompletně všechny noční vlaky mezi Německem a Francií.

Součástí systému nočních vlaků City Night Line (CNL) jsou také dva spoje z Prahy, které zajišťují noční dopravu do Curychu a do Kolína nad Rýnem. Druhý spoj jezdil dříve až do Amsterdamu i do Kodaně.

Noční spoje vytlačily rychlovlaky

Důvodů k omezování nočních vlaků je víc, především však rozmach letecké dopravy a vysokorychlostních tratí. „Tam, kde dříve jel noční vlak, dnes trasu zvládne za poloviční nebo třetinový čas rychlovak,“ říká mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. V Německu nově začaly více i konkurovat autobusy, které byly v dálkové dopravě dlouho zakázané.

České dráhy nechtějí zatím plány DB komentovat. „Jde o produkt DB a mezistátní konference jízdních řádů pro rok 2017 se uskuteční až v prvním pololetí roku 2016, tak se zatím k těmto informacím a dopadům na ČD vyjadřovat nemůžeme. Je to z naší strany předčasné,“ vysvětlil Štáhlavský.

Do Curychu za 800, Frankfurt za 500

Železniční dopravci v poslední době výrazně začali zlevňovat cestování spacími vozy.

„Snažíme se nabízet různé akční a včasné jízdenky po Evropě a dojednat se zahraničními partnery takové slevy, které budou odpovídat kupní síle našich občanů,“ dodal Štáhlavský.

Například aktuálně nabízejí České dráhy v omezeném počtu míst cestu v lehátkovém voze až do Curychu zhruba za 800 korun včetně příplatku za lehátku, podobná je i cena do Kolína nad Rýnem. Velké zlevnění nastalo i u jízdenek do Německa, při nákupu včas se jde dostat například do Frankfurtu nad Mohanem přibližně za 500 korun.

Na východ naopak nočních spojů přibývá: od nového jízdního řádu začal provozovat spací vozy i RegioJet na trase Praha - Košice.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.