Největší česká automobilka ale proti loňsku poněkud vyklidila pozice. Zatímco loni prodala ke konci září 55 190 nových aut, letos to bylo o 619 méně. Škoda tak ztratila nadpoloviční podíl na trhu a zakotvila na hranici 48,3 procenta.
Posilují tedy zahraniční dovozci. Z větších firem si nejvýrazněji polepšil korejský Hyundai, kterému se meziročně podařilo prodeje téměř zdvojnásobit a s 3702 prodanými kusy obsadil sedmou příčku.
Vyrovnaný je francouzský souboj o střbrnou příčku. Renault zde zvítězil nad Peugeotem o pouhých 53 vozů.
Statistiky svazu dovozců automobilů odkrývají i další zajímavé pohledy na vkus českých motoristů. Vzrostl zájem o malá vozítka Smart, jejichž prodej stoupl čtyřnásobně na 86 kusů.
Na opačné straně žebříčku figuruje 44 prodaných jaguárů, 21 vozů Porsche a 12 Ferrari. Nového majitele našla i jedna luxusní limuzína Maybach z koncernu DaimlerChrysler.