Nová auta jdou na odbyt, daří se dovozcům

  • 42
Pouhé dva kusy chyběly ve třetím čtvrtletí českému trhu k pokoření hranice 113 000 prodaných nových osobních aut. Potvrdilo se tak oživení prodejů, které bylo patrné už v létě. Proti loňsku se za prvních devět měsíců prodalo o 4,6 procenta aut víc. Na čele žebříčku se stále s odstupem drží Škoda.

Největší česká automobilka ale proti loňsku poněkud vyklidila pozice. Zatímco loni prodala ke konci září 55 190 nových aut, letos to bylo o 619 méně. Škoda tak ztratila nadpoloviční podíl na trhu a zakotvila na hranici 48,3 procenta.

Posilují tedy zahraniční dovozci. Z větších firem si nejvýrazněji polepšil korejský Hyundai, kterému se meziročně podařilo prodeje téměř zdvojnásobit a s 3702 prodanými kusy obsadil sedmou příčku.

Vyrovnaný je francouzský souboj o střbrnou příčku. Renault zde zvítězil nad Peugeotem o pouhých 53 vozů.

Statistiky svazu dovozců automobilů odkrývají i další zajímavé pohledy na vkus českých motoristů. Vzrostl zájem o malá vozítka Smart, jejichž prodej stoupl čtyřnásobně na 86 kusů.

Na opačné straně žebříčku figuruje 44 prodaných jaguárů, 21 vozů Porsche a 12 Ferrari. Nového majitele našla i jedna luxusní limuzína Maybach z koncernu DaimlerChrysler.

Pořadí prvních šesti zahraničních značek podle prodejů za tři čtvrtletí 2003. V celkovém žebříčku je na prvním místě Škoda Auto s 54 571 vozy.