Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nová huť: zadlužený ráj na Zemi

  0:01aktualizováno  0:01
Odboráři v Nové huti, kterou by měl už brzo převzít nizozemský LNM Holding, hodlají hned ze začátku demonstrovat novému vlastníku svou sílu. Při jednání o kolektivní smlouvě se letos bijí jako lvi. Nejenže chtějí od firmy záruku, že v příštích třech letech nebude snižovat stavy, ale trvají hned také pro letošek na devítiprocentním růstu nominálních mezd.

A navíc požadují snížit pracovní dobu na pouhých sedm hodin; a také zvýšit dosud stokorunový příspěvek na penzijní připojištění až na pět set korun měsíčně. "Chceme, aby vlastník do firmy nejdřív investoval a teprve pak z ní těžil. Ne, aby to bylo naopak," vysvětluje odborář František Saidl.

Lidé v huti přitom nejsou v porovnání s jinými zaměstnanci žádní chudí příbuzní: průměrný plat ve firmě, která je v takovém stavu, že nepřežije bez pětimiliardové státní podpory, převyšuje 20 200 korun. Celostátní průměr je necelých 16 tisíc korun.

Kromě slušných mezd má více než 11 tisíc zaměstnanců i spoustu dalších výhod: v podnikových kantýnách stojí běžné teplé jídlo jen něco přes desetikorunu. K tomu firma lidem připlácí na pobyt v lázních či na rehabilitaci, dává jim příspěvky na rekreaci dětí poskytuje bezúročné půjčky.

A kdo má problémy s penězi, tomu podnik půjčí: loni toho využilo 116 lidí. omezování těchto výdobytků se neuvažuje: "Výši sociálních nákladů na zaměstnance chceme držet na stejné úrovní jako loni," říká personální šéfka huti Helena Vlčková.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.