Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Překvapení za tři stovky. Balíčky s kosmetikou a novinkami dobývají trh

  10:00
Tisíce lidí si nechávají každý měsíc posílat balíčky se vzorky novinek. V den, kdy je obdrží, pak zaplaví názory, i kritickými, sociální média. Pro firmy je to nová reklama, pro obchodníka splněný sen o nadšeném zákazníkovi.

Jednou měsíčně přijde balíček za tři sta korun a v něm pět až šest výrobků - předem nevíte jakých. Překvapení. Jaký šampon, krém nebo pomáda přijdou? Co nového vyzkouším od Weledy, Body Shopu nebo L’Oréalu?

Je to napínavé. "Tak už vám to prozradíme, protože se nemůžeme dočkat! V dubnové edici budeme testovat kosmetiku značky Vichy!" píšou zaregistrovaným zákaznicím z jedné firmy, která balí kosmetické balíčky, aby je navnadili.

Tak vypadá svět značkové kosmetiky, který sdílejí tisícovky českých žen a dívek přes sociální média a poštu. Petra Lamžíková je jedna ze zákaznic. Vyzkoušela už kosmetické balíčky od dvou firem: SenzaBox a Ladybox. "Nejvíce mě na nich baví právě to překvapení. Nikdy přesně nevíte, jaký produkt přijde. Je to jako dostávat dárek," popisuje pro MF DNES.

A byla už někdy zklamaná z nabídky? "Občas se stane, že mi některé výrobky nesednou, ale to výjimečně," dodává. Každý zákazník totiž předem vyplní dotazník.

Uvažuje se o vínu a biopotravinách

Koncept vymyslely dvě americké studentky před třemi lety a od té doby se šíří po světě. V principu jde o prodej vzorků různého spotřebního zboží, které v USA firmy často rozdávají zadarmo, nebo o novinky na trhu. Největší zájem je o kosmetiku.

Balíček s překvapením firmy SenzaBox.

"V Evropě je nejznámější služba Glossbox z Británie. Česko a Slovensko jsou stále malý trh, a tak sem žádná z celosvětových sítí zatím nepřišla," říká ředitelka společnosti SenzaBox Zuzana Mottlová. Po sedmi měsících provozu už rozesílají více než dva tisíce balíčků měsíčně.

Dva měsíce před SenzaBoxem se na českém trhu objevil Ladybox. I on má pár tisíc zákaznic. "Každý měsíc vydáváme luxusní krabičku, která obsahuje šest produktů dekorativní i pečující kosmetiky – dva v plné velikosti a čtyři v cestovním balení nebo luxusní miniatuře. Jde o možnost otestovat si kosmetické produkty, jejichž pořizovací cena se pohybuje od několika stovek do dvou tisíc korun. Současně jde o efektivní a dostupnou reklamu pro výrobce. Jejich náklad jsou pouze produkty," vysvětluje Jan Hlavsa, jednatel společnosti Ladybox. Nově firma uvažuje i o rozesílání balíčků s vínem nebo bio potravinami.

Firmy koncept vítají. "Na projektu se podílíme už od loňského roku. Je to praktický způsob distribuce novinek novým potenciálním klientům," uvádí mluvčí značky Yves Rocher Lucie Panchartková.

Reklama se šíří samospádem

Do balíčku zavítala i novinka od výrobce kávy Starbucks. "Koncept nás zaujal, protože jsme na jaře představovali na českém trhu nový produkt - rozpustnou kávu Starbucks. Chtěli jsme se s ní dostat do povědomí širšího okruhu lidí a těch, kteří se nepohybují v okolí našich kaváren," říká Jitka Hasmanová, manažerka Starbucks ČR. Zároveň si pochvaluje, že rozšířili povědomí o své značce mezi internetovými blogery. Odborně se tomuto šíření reklamy po sociálních sítích říká virální marketing.

Navíc se dozvědí, jak se produkt líbil, protože zejména zákaznice mezi 16 a 30 lety rády rozbalují balíček u počítače, okomentují ho na video a uloží na YouTube nebo Facebook. Hodnotí vše, i způsob zabalení. "Pro zákazníky je to hravé a zvyšuje to pocit důležitosti, protože jejich názor slyší stovky lidí. Pro firmy jde o nosič myšlenky, který stojí málo," říká odborník na reklamu Eda Kauba, kreativní ředitel agentury Havas Worldwide.

A zvedne to prodej? "Mě opravdu některé vzorky nalákaly, abych si koupila plné balení," dodává zákaznice a blogerka Petra Lamžíková.

  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku

19. dubna 2024  17:11

Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...

Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží

19. dubna 2024  16:26

Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...