Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dušek vrací jízdní řády autobusů do roku 2011, vlaky na zarostlé tratě

  15:15aktualizováno  15:36
Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek vrátí s podporou hejtmana systém regionální dopravy v Pardubickém kraji do stavu před "velkým třeskem" v prosinci před dvěma lety. A to už od 3. března.

Optimalizace veřejné dopravy se neosvědčila a způsobila mnoho obtíží cestujícím, navíc se navzdory očekáváním prodražila, tvrdí krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek. | foto: MF DNES

"Vracíme logiku dopravě," říká a prosazuje urychlený návrat k jízdním řádům před takzvanou optimalizací.

Tehdy se po revoluční změně jízdních řádů ukázalo, že se děti nedostanou včas do školy, stejně na tom bylo mnoho dospělých při svých cestách do práce. Jízdní řády nepočítaly s prodlevou a časy na odbavení.

Krajský úřad zaplavila vlna stížností od starostů, ředitelů škol i podniků. Autobusové jízdní řády se proto vrátí do stavu před 10. prosincem v roce 2011.

Za návratem ke starým jízdním řádům stojí nespokojenost cestujících i nedostatek peněz v krajské pokladně. Loni byl finanční limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji překročen o 80 milionů korun.

Ačkoli jeden autobus najezdil loni v průměru místo předchozích padesát tisíc o více než polovinu více, celých 77 tisíc kilometrů, počet cestujících se zvýšil jen o jednotky procent.

Rozsah železniční přepravy by se neměl příliš měnit, postupně se však budou přidávat spoje na tratích, které byly v nedávné minulosti zrušeny. První bude trať z Dolní Lipky na Orlickoústecku do Hanušovic na Šumpersku. Naopak se omezí provoz tam, kde je vlakových spojů nadbytek. Rovněž budou některé vlaky zastavovat ve více zastávkách. 

Vedení kraje se neobává toho, že "vstoupí podruhé stejné řeky". Ačkoli riskuje, že si řada cestujících opět bude stěžovat na další převratné změny, hejtman tvrdí, že "za Netolického a Duška nebudou žádné experimenty".

A co víc, hejtman nové změny garantuje na celé období čtyř let.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavba Gotthardského železničního tunelu.
Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Ražení bude průběžné

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle...  celý článek

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

Reklama na autobusy FlixBus
Flixbus povede z Prahy svou východní expanzi. Vyráží na Ukrajinu

Autobusová společnost FlixBus výrazně rozšíří nabídku svých spojení z Česka dál na sever a východ. Od čtvrtka spouští nové přímé linky z Prahy do polských měst...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.