Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skanska zmodernizuje nádraží v České Lípě. Dostane na to miliardu

  10:11aktualizováno  10:11
Nové nádraží v České Lípě postaví Skanska. Společnost se na tom dohodla se Správou železniční dopravní cesty. Česká Lípa bude mít moderní železniční stanici zhruba o čtvrt kilometru blíž k centru města. Pro obyvatele se tak stane dostupnějším.

Původní historické nádraží je ve špatném stavu | foto: Skanska

Stavební společnost Skanska podepsala se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) kontrakt na modernizaci nádraží v České Lípě. Firma se SŽDC dohodla na výstavbě nové nádražní budovy, nového podchodu a signalizačního systému. Celková hodnota projektu dosahuje jedné miliardy korun.

Skanska za rok a půl také zrekonstruuje dva mosty a vybuduje 19 železničních přejezdů a 32 výhybek na úseku dlouhém 33 kilometrů.

Modernizace nádraží i navazujících úseků ve směrech na Děčín, Jedlovou, Liberec a Bakov umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h.

Instalací nového zabezpečovacího zařízení se v druhém největším železničním uzlu v Libereckém kraji navíc zvýší bezpečnost železničního provozu nejen ve stanici samotné, ale i na okolních tratích.

Původní nádraží stojí na stejném místě v České Lípě už od roku 1892, nyní připravují stavbu nového za miliardu korun.

Původní nádraží stojí na stejném místě v České Lípě už od roku 1892, nyní připravují stavbu nového za miliardu korun.

Do velkého projektu SŽDC se zapojí i město Česká Lípa, financovat bude prodloužení podchodu směrem na Dubici.

„Nový podchod k nástupištím postavíme pod celým kolejištěm a spojíme tak obě části města až dosud rozdělené železnicí. Výrazně se tím pro obyvatele zkrátí pěší vzdálenost do městské části Dubice,“ vysvětluje Vladimír Mikeš projektový manažer Skanska.

Železniční stanice v České Lípě se posune o zhruba čtvrt kilometru blíž centru města a stát bude na místě dnešních nádražních skladů.

Původní historická budova nádraží z konce 19. století patří Českým drahám a je ve špatném stavu. Co s ní bude dál, není zatím jasné.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.