Nejviditelnější změnou je nově pojaté logo doplněné o celý název dopravce. Místo dosavadní zlaté barvy je bílé nebo světle modré. U košil se pak logo přesunulo z kapsičky na límeček a například sukně jsou kratší. Nové barevné řešení mají i šátky a kravaty či lemovací textilní pásky u kapes. „Kravaty a šátky jsou tak určitě nejviditelnější změnou v celé uniformě,“ říká Štáhlavský.
Soutěž na stejnokroje za 160 milionů korun rozdělily České dráhy do tří částí, dvě z nich vyhrála společnost Blažek. Ta dodá hlavně kabáty, saka či košile. Zakázku na dodávku ponožek a obuvi či rukavic získala společnost Triodon. Soutěžené stejnokroje jsou určeny zejména pro profese, které jsou ve styku se zákazníky, jako jsou vlakvedoucí, průvodčí, pokladní, informátoři a částečně také pro strojvedoucí.
Zaměstnance a jejich práci poznáte podobně jako dosud i podle barev kravat a šátků, jejichž vzhled se sjednotí: tmavě modrou budou mít pokladní či vlakvedoucí u rychlíků spěšných a osobních vlaků, žlutý šátek či kravatu bude mít palubní personál v pendolinech, červenou barvu pak vlakové čety u vlaků EC, IC a Ex. Posádky v railjetech budou mít stříbrné šátky a kravaty. U každého šátku a kravaty budou stejné tyrkysově modré proužky.
Nové uniformy a jejich vzhled i materiál si zaměstnanci chválí. „Jejich materiál je obecně kvalitnější, na designu se podíleli opravdoví profesionálové, a nové uniformy jsou daleko slušivější než předchozí,“ uvádí například ve svém textu o uniformách Odborové sdružení železničářů.
Odboráři si letos vymohli i výjimku pro případ vysokých teplot. Dosud si mohli rozepnout jeden knoflíček u košile, když teplota dosáhla 30 °C. Nově se tento limit snížil na 28 °C. Na zimu budou mít zaměstnanci možnost objednat si nejen bundy, ale i kabát.