CZ Loko dodá do Itálie další lokomotivy 741.7, v Itálii má šest desítek strojů

CZ Loko dodá do Itálie další lokomotivy 741.7, v Itálii má šest desítek strojů | foto: CZ Loko

České mašiny pojedou do Itálie a Finska, CZ Loko získala další zakázky

  • 2
Česká společnost CZ Loko dodá další tři stroje na Apeninský poloostrov. Výrobce železničních vozidel uspěl v Itálii s posunovacími lokomotivami, současně získal zakázku také na tři stroje do Finska. Lokomotivy budou zkonstruovány a vyrobeny pro provoz až do minus čtyřiceti stupňů Celsia.

Jedná se o posunovací lokomotivy řady 741.7, které budou jezdit v dopravních terminálech v Bari a ve Veroně. Další se uplatní v ligurském přístavu Livorno. Zákazníkem jsou dvě dceřiné společnosti italských státních drah FS. „V obou případech jde o víceleté pronájmy,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Součástí kontraktů je rovněž komplexní servis lokomotiv, který zajišťuje dceřiná společnost CZ Loko Italia.

Firma CZ Loko je na italském trhu dlouhodobě úspěšná, počet lokomotiv na tamějším trhu už dosahuje šedesáti kusů. „V Itálii působíme sice už řadu let, ale až po založení dceřiné společnosti máme k zákazníkům opravdu blízko. Jsme jim k dispozici vlastně nepřetržitě. Navíc zaměstnáváme místní lidi. To všechno zlepšilo obchodní vztahy s italskými klienty,“ dodal Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ Loko.

Před Vánocemi uzavřela firma navíc další kontrakt na dvě lokomotivy pro společnost, která se zabývá údržbou a stavbou tratí. „Jde o zcela nového zákazníka a věřím, že ne posledního,“ říká Plhák.

CZ Loko se prosazuje čím dál víc také na severu Evropy. Na přelomu roku firma podepsala kontrakt na dodávku dalších lokomotiv pro finského soukromého nákladního dopravce Fennia Rail Oy. Po třech kusech z roku 2014 si firma objednala dvě další lokomotivy řady 774.7. Jedná se o stroje vzniklé přestavbou někdejších lokomotiv z ČKD hlavně pro sovětský trh přezdívaných Čmelák.