Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nové zákaznické výhody nás přiblíží Evropské unii

aktualizováno 
-
Tuzemští zákazníci se mohou těšit na některé příznivé změny ve svůj prospěch, které mimo jiné zvýší ochranu jejich zdraví. Přibližně v polovině letošního roku by totiž měla začít platit novela zákona o ochraně spotřebitele, která zase o kousek přibližuje spotřebitelská práva evropské úrovni. Co přinese nového? Na pultech obchodů by se již neměly objevovat výrobky, které by zákazníci mohli omylem zaměnit za potraviny - například červená školní guma ve tvaru jahody nebo šampon v nápojové plechovce. Tím, že svým tvarem, vůní, barvou, vzhledem, označením, rozměry či jinak připomínají potraviny, jsou nebezpečné zejména pro malé děti či starší lidi. Bude zakázané takové výrobky nejen vyrábět, prodávat, dovážet či vyvážet, ale také darovat, například jako bonus ke kupovanému výrobku či sponzorský dar. Novou povinnost budou mít všichni stánkaři nebo jiní obchodníci, kteří prodávají zboží mimo stálou provozovnu. Na žádost zákazníka jej musí informovat také o tom, kde může výrobek reklamovat, pokud již stánek na původním místě nebude stát. Na další dvě novinky si musí spotřebitelé počkat až do ledna příštího roku. První z nich se týká povinného označování hlavních částí obuvi (vrchní části, podšívky a podešve) údaji o použitém materiálu. Nemělo by se tak stát, že si někdo koupí rádoby kožené boty, které jsou ve skutečnosti jen z imitace kůže. Symbolům, kterými se jednotlivé materiály označují, nemusí každý rozumět, a proto musí být v prodejně k dispozici také informace o tom, co znamenají (například ve formě letáčku). Poslední důležitá změna by měla pomoci všem, kteří kupují alespoň někdy výrobky z křišťálového skla. Názvy "křišťál", "křišťálové", "crystal" či jinými odvozeninami těchto slov budou moci být označené jen výrobky s přesně stanovenými vlastnostmi. Zákazník tak bude mít jistotu, že si skutečně kupuje výrobek odpovídající kvality, a ne pouhé sklo, které obchodník pojmenoval slovem křišťál.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pečený candát se zelím a bramborem je oblíbený hlavně v Alsasku, u nás ho...
Test restaurací u památek: Kuchyně nemyslí na děti, Krumlov je předražený

MF DNES otestovala restaurace u dvanácti nejnavštěvovanějších památek Česka. Polovina jich dopadla velmi dobře, ale našli jsme i doslova nechutná jídla. Kromě...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Hotový uvařený kečup
Kaufland prodával kečup s klamavým obsahem rajčat, výrobek musí stáhnout

V kečupu vyrobeném v Polsku byla jen polovina rajčat, která v něm podle informace na obale měla být, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.