Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní vychytávky v placení: restaurace bez číšníka, taxíkem bez peněz

  7:00aktualizováno  7:00
Zaplatit benzín kartou rovnou u stojanu? Objednat si sako, které má právě na sobě televizní moderátor? Nebo si nechat donést občerstvení z pohodlí sedačky v kině? To jsou jen některé z „vychytávek“ moderního placení, které se zkoušejí ve světě. Přinášíme příklady těch nejzajímavějších, které testuje MasterCard.

(ilustrační snímek) | foto: MasterCard

Objednávky občerstvení na stadionech: Aktuálně funguje například na stadionu Yankees v New Yorku. Zákazník si naskenuje QR kód svojí sedačky a přes aplikaci si objedná občerstvení v prostoru stadionu. Obsluha díky QR kódu identifikuje přesné místo, kam má být objednávka doručena. Divák tak nepřijde ani o minutu zápasu svého oblíbeného týmu.

Další variantou je objednávka s převzetím v předem určených prostorách, kdy zákazník provádí výběr, platbu a „čekání“ na přípravu pokrmu stále na sedačce a pak si jen odskočí připravenou objednávku vyzvednout na výdejní místo.

V USA je platba u stojanu v podstatě primární a jedinou možností, jak zaplatit. Platit v obchodě jde jen komplikovaně po složení zálohy nebo předautorizaci karty.

Podívejte se na parádní atmosféru na stadionu Yankees:

Fotogalerie

Číšník v mobilu: Oblíbený britský restaurační řetězec Wagamama zavedl letos v březnu možnost platby pomocí služby MasterPass propojené s aplikací Qkr! bez nutnosti čekat na číšníka. Urychlí se tím odbavení jednotlivých zákazníků, kteří při čekání na placení „zbytečně blokují“ stoly, restaurace pak vypadá naplněná a potenciální zákazník do ní ani nevkročí. Díky aplikaci jen navíc možné rozpočítat útratu mezi jednotlivé platící či přidávat do objednávky další položky nebo volit platební karty.

Doba na jednu platbu se díky aplikaci snížila z původních dvanácti minut na pouhou minutu. Podle aktuálních výsledků používá aplikaci 100 tisíc lidí. MasterCard proto rozšiřuje svoje partnerství i na další restaurační řetězce, konkrétně ASK Italian, Zizzi a Carluccio’s. Brzy bude možné zaplatit pomocí Qkr! ve více než 500 restauracích ve Velké Británii.

Nákupy produktů z televizních pořadů: Televizní signál je obohacen o vysílání na frekvenci neslyšitelné lidským uchem, která v mobilním telefonu vyvolá nabídku inzerovaného zboží. Divák u televize bude moci díky mobilní aplikaci okamžitě zjistit nejen například, jakou značku saka má na sobě moderátor televizního zpravodajství v přímém přenosu, ale bude si je také moci okamžitě zakoupit.

Placení na čerpacích stanicích: Zákazník bude moci zaplatit pohonné hmoty, aniž by opustil prostor stojanu. Benzinové stanice tak budou moct fungovat non stop, aniž by se zvýšily náklady na jejich provoz (třeba kvůli nočním směnám prodavačů). Urychlí se také odbavení zákazníků, protože do obchodu u čerpací stanice už se nebude chodit platit pohonné hmoty, ale nakupovat jen doplňkové zboží.

Automatické pumpy s platbou u stojanu v Česku již jsou. Například v Čestlicích je jedna už pět pět let. Další automatické pumpy s platbou u stojanu jsou u pump Makro/Globus.

Platby za taxi mobilem: V Turecku je možné u služby BiTaksi platit za taxi pomocí aplikace v mobilním telefonu, bez nutnosti mít u sebe hotovost nebo platební kartu. Tuto možnost s využitím zaregistrované platební karty na platební bráně obchodníka je možné již dnes využívat i v Česku v aplikaci Liftago.

Autor:


Témata: MasterCard




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.