Letos v březnu počet zaměstnanců amerického denního tisku klesl na 183 200. Naproti tom v internetových médiích pracovalo ve stejném měsíci 197 800 lidí. V roce 1990, na úsvitu internetového věku, pracovalo v novinách 457 800 lidí, uvádí analýza firmy Nieman Journalism Lab.
„Lze bezpochyby předpokládat, že pracovních míst v novinách bude dál ubývat. Většina malých a středně velkých městských listů těžko shání nové příjmy v situaci, kdy jim počty výtisků a příjmy z reklamy klesají a reklama na jejich internetových stránkách to nevyrovnává,“ uvedla firma Nieman.
Digitální zpravodajská média začala ze skromných počátků expandovat ve druhé polovině 90. let, v roce 2000 měla 112 000 zaměstnanců. Po tehdejším zhroucení „bubliny“ internetových firem sice jejich počet dočasně o polovinu klesl, od té doby se ale několikanásobně zvýšil, informoval Washington Examiner.
Pracovní místa zanikají i v jiných tradičních médiích. Počet zaměstnanců amerických časopisů klesl proti roku 1990 o 37 procent na 93 600. Zaměstnanost v rozhlasovém vysílání se za tu dobu snížila o 27 procent.