Nejezchleb přichází z firmy ŽPSV, která patří pod jednu z největších stavebních firem v Česku OHL ŽS. Důvodem mají být problémy s čerpáním evropských peněz, to však odvolaný náměstek odmítá. "Potřebujeme zvýšit tlak na čerpání evropských peněz, a to si od nového náměstka slibuji," vysvětlil Kolář.
O konci Šlegra se spekulovalo několik měsíců. Podle Koláře se soustředil na příliš mnoho projektů. Šlegr však chyby odmítá: jednak část projektů leží stále u antimonopolního úřadu, jednak Správa železniční dopravní cesty musí podle něj připravit projekty i na další roky pro Operační program Doprava 2.
Nejezchleb ve firmě spravující koleje působil několik let, například jako ředitel odboru strategie. Později přešel do společnosti ŽPSV, kde je místopředsedou představenstva. ŽPSV patří k největším výrobcům betonových pražců a protihlukových stěn v Česku, firma patří pod společnost OHL ŽS. Ta je jedním z největších dodavatelů Správy železniční dopravní cesty.
Po roční pauze se tak vrací na správu kolejí praxe, kdy důležitý post vede člověk z firmy, která je přitom sama jejím významným dodavatelem. Před Šlegrem působil jako náměstek pro modernizaci Jiří Martínek, který přišel z firmy AŽD Praha. Ta je rovněž z velké části na zakázkách správce kolejí závislá.
Ministerstvo dopravy ke změně mlčí
Podle Nejezchleba je v Česku těžké sehnat někoho, kdo by měl odpovídající praxi a zkušenosti a neprošel by přitom i soukromou sférou. Ministerstvo dopravy, pod které Správa železniční dopravní cesty spadá, nechce personální změnu komentovat, jde prý o kompetenci generálního ředitele.
Nejde o první personální propojení Správy železniční dopravní cesty a OHL ŽS. Už dříve přišel na správu kolejí právě ze ŽPSV někdejší generální ředitel Jan Komárek. Ten se po svém odchodu v roce 2010 do OHL ŽS nakonec vrátil jako obchodně-technický ředitel, současně působí i v dozorčí radě ŽPSV.
Na konec Šlegra tlačili i zástupci ministerstva dopravy. Ti mu vyčítají, že se až příliš věnuje přípravě vysokorychlostních tratí, které Česko zatím moc neplánuje. I kvůli tomu však už Česko začaly některé dálkové vlaky objíždět, protože je na české železnici stále maximální rychlost jen 160 kilometrů v hodině.