Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový přístav v Zadaru má špatné rozměry, sedí jen zaoceánským parníkům

  7:25aktualizováno  7:25
Centrum chorvatského města Zadar se mělo od podzimu zbavit návalu aut a cestujících, kteří se naloďují na trajekty v rušném přístavu nedaleko historických uliček. Ukázalo se však, že mola v přístavu Gaženica na jižním okraji města, rekonstruovaném za stovky milionů eur, jsou pro běžné jadranské trajekty příliš vysoká.
Loď v přístavišti Zadar u Jadranského moře

Loď v přístavišti Zadar u Jadranského moře | foto: Barbora Lukšová, MF DNES

Celý problém vyšel najevo necelé tři týdny předtím, než měly dát trajekty historickému centru definitivně sbohem, napsal server danas.hr.

Od začátku července, kdy se obnovený přístav s velkou slávou otevíral, totiž do Gaženice mířily jen velké zaoceánské lodě, kterým rozměry přístavišť nedělaly potíže. "Co na to říci? To je jen jedna z dlouhé řady absurdit, které jsem zdědil po svých předchůdcích," řekl deníku Zadarski list ministr námořnictva, dopravy a infrastruktury Siniša Hajdaš Dončić.

Na potíže kolem nefunkčních a megalomanských projektů prý posledního dva a půl roku, co je ve funkci, naráží na každém kroku. Většinu se ale podle Dončičových slov podařilo vyřešit a na dobré cestě je to už i v Zadaru. Plánované přemístění trajektů z historického centra se ale možná bude muset o několik týdnů odložit. Nejprve se musejí připravit ocelové konstrukce, které umožní lodím rejdařství Jadrolinija vykládat a nakládat v Gaženici auta, lidi a zboží.

Autor:


Témata: Chorvatsko, Euro


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.