Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starý roomster z Kvasin končí, nový se bude vyrábět v Polsku

  0:27aktualizováno  0:27
Velké rozšiřování závodu v Kvasinách má svoji první oběť. Škoda Auto kvůli expanzi a příchodu nových modelů skončí s výrobou roomsteru a přestane prodávat i jeho současnou verzi. Místo ní by měl v květnu příštího roku vyjet nový a větší roomster, vyráběný ovšem v polském závodě Volkswagenu.
Nový roomster se bude vyrábět v Polsku, z Kvasin ho vyhnala expanze. Ilustrační snímek

Nový roomster se bude vyrábět v Polsku, z Kvasin ho vyhnala expanze. Ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Informaci o konci výroby současného modelu a přestěhování potvrdilo MF DNES několik zdrojů z automobilky a dodavatelů, plánovaný konec bez přesného termínu přiznala také automobilka.

Může se hodit

Hledáte nové auto a roomster by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho z nabídky více jak 200 vozů na Automodul.cz.

Podle harmonogramů pro dodavatele je konec výroby aktuálně nejméně prodávaného modelu naplánován na 22. týden příštího roku, tedy na květen. Důvodem není neúspěch na trhu: roomster sice netrhá prodejní rekordy a aktuálně se ze všech modelů automobilky prodává nejméně, překročil však už plánovanou dobu výroby, a automobilce se tak zaplatil.

"Kdyby to šlo, vyráběli bychom ho klidně dál," prohlásil zdroj z automobilky. Model, se kterým firma vyjela poprvé v roce 2006, patří současně i mezi auta, která mají své skalní zastánce i odpůrce kvůli netradičnímu designu. Jeho výroba skončí po devíti letech, kdy neprošel prakticky žádnou větší vzhledovou úpravou. "Díky nové ceně se roomster stal velmi žádaným autem hlavně pro rodiny, prodává se teď velmi dobře," uvedl Radek Donner z NH Car.

Na trh vjede nový roomster

Roomster přitom z nabídky Škody nemá zmizet. Zhruba ve stejnou dobu, kdy skončí, se začne vyrábět jeho následník. Bude vycházet z modelu Volkswagen Caddy, který čeká start nové verze v době, kdy končí právě roomster v Česku.

Vyrábí se v polské Poznani, kde už se škodovky montovaly kdysi: v devadesátých letech kvůli celním omezením na polském trhu.

Škoda už dříve avizovala, že s roomsterem v současné podobě příliš nepočítá. Přesun výroby jeho následníka je i v souladu se strategií koncernu Volkswagen a dalších automobilek vyrábět vozy různých značek na jednom místě kvůli úspoře nákladů. V případě Škody už taková praxe funguje u minivozu Citigo, který se vyrábí v Bratislavě společně s malými volkswageny a seaty. V Mladé Boleslavi se na jedné lince vyrábí Škoda Rapid a Seat Toledo, k podobnému rozšíření dojde i v Kvasinách.

Kvasiny očekávají příchod nových modelů

Kvasiny čeká příští rok náběh nových modelů: po skončení roomsteru začne výroba nových superbů a rozjede se také výroba terénního vozu pro Seat. Ten bude mít velikost zhruba jako Škoda Yeti. V roce 2016 přibude ještě velký terénní vůz. Škoda zatím nezveřejnila detaily expanze v Kvasinách, celková kapacita továrny má však stoupnout o třetinu a přesáhnout 300 tisíc vozů ročně.

Škoda v posledních dvou letech výrazně proměnila tvář svých modelů, k velké úpravě dojde i letos. V létě začne výroba nové fabie, ještě předtím skončí výroba současné Fabie Combi.

Automobilka před výběhem aktuální verze auta zlevnila, proto se i výrazně prodloužila čekací doba na nové vozy a dosahuje až pěti měsíců. Několik měsíců bude firma nabízet zároveň novou i starou verzi. Současná fabia se má vyrábět až do konce letošního roku. Výjimkou bude verze combi, která se několik měsíců nebude vyrábět vůbec.

Takhle testoval iDNES.cz první roomster v roce 2006:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.