Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový šéf Českých odpovídal čtenářům

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. února 2014 do 14:40

OTÁZKA: Dobrý den přeji. Zajímalo by mne za prvé kdo rozhodl o investici do rekonstrukce odepsaných vlaků 810 do podoby vlaku Regionova? Tyto vlaky jsou nejen zastaralé, ale i koncepčně zcela nevyhovující, extrémně hlučné, nepohodlné, bez klimatizace. Investice do rekonstrukce tak starých vlaků byla asi největší chyba v historii ČD. Pokud jste tímto vlakem někdy jel tak mi jistě dáte za pravdu, je to absolutně příšerné. Rozčiluje mne že tyto vlaky jsou nasazovány na trať 210 tj. Praha - Vrané Nad Vltavou - Čerčany kterou pravidelně využívám. Dotaz první tedy kdy budou nasazeny moderní vlaky na trať 210? Moderní myslím nové, tj. vlaky Stadler, Siemens Desiro, tj. vlaky moderní konstrukce s klimatizací a úrovní 21 století. Druhý dotaz pak zní zda-li je ještě šance zachránit koupi druhé várky vlaků Railjet? Koupě Railjetů bylo jedno z málo rozumných rozhodnutí v historii Českých drah ale zastavení koupě druhé várky za tak skvělých podmínek rána pod pás a rozhodnutí opět tragické. Antonín Lipold
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, máte v úmyslu (v dohodě s ministerstvy dopravy a financí) skoncovat s tzv. lomeným jízdným, kterým jsou dnes převážně trestáni cestující za to, že dálkové vlaky nestaví v přestupních stanicích, tím, že kvůli vynucené zajížďce není možné odbavení běžnou jednoduchou jízdenkou? Josef Jůza
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli, je skutecne nutne bourat nadrazi v Havirove? Neni to jen plytvani penezi? Kdyz ponechame spornou architektonickou hodnotu, nebylo by lepsi zasednout ke stolu s architekty a navrhnout opatreni na reseni draheho provozu a nevyuzitych prostor? Z logiky veci pokud stavba neni v dezolatnim stavu, pak reseni prece nemuze byt drazsi nez celou budovou zbourat a postavit ji komplet novou. Prosim nenasel by jste par schopnych lidi, kteri by se na to rozumne podivali. Dekuji, Barta Petr Barta
OTÁZKA: Pane řediteli,dle vyjádření redaktora zdejšího serveru Jana Sůry,je jedním z jeho zdrojů "jeden vysoce postavený manažer ČD".Myslíte,že je dobrou vizitkou manažmentu Českých drah to, že její "vrcholovci "donášejí informace o dění ve firmě novináři,jenž se otře o ČD kde může? Jan Hora
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Většina nových ředitelů přichází se sdělením, že je tarifní nabídka složitá a že ji zjednoduší. Ale problémem pro zákazníky je hlavně její nestabilita. Nabídka, kterou si zvykli používat, se náhle jmenuje jinak nebo není, nezřídka se v mapách, průvodcích a podobně objeví inzerát ČD na tarifní nabídku, která v době vydání je již zrušena. Nemyslíte, že "zrušení nabídek, o které není dostatečný zájem" dále zvýší dojem, že se na nic nedá spolehnout, i počet reklam jsoucích již v oběhu, které zase budou inzerovat nedostupnou nabídku ČD? S pozdravem Josef Jůza
OTÁZKA: Dobrý den má šanci v nové vládě projekt propojení železnice moldava holzau? když jen 20 let trvalo propojení dolní poustevna selbach :( Franta Omáčka
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se Vás zeptal proč se České dráhy aktivně neúčastní právě probíhající soutěže na pražskou městskou linku S 34, ale pouze lidově řečeno dělájí "křoví" firmě KŽC Doprava? Proč si veškeré výkony na nostalgické jízdy (historickými motoráky) ve Středočeském kraji objednáváte u toho samého dopravce když vy máte ty samá vozidla v DHV Lužná u Rakovníka zaparkovaná, provozuschopná a nevyužitá??? Nejedná se podle Vašeho názoru o vyvádění prostředků z ČD směrem k soukromníkovi. Předem děkuji za Vaši odpověď. Standa Novotny
OTÁZKA: Dobrý den, proč mají ČD tak strašně složitý tarifní systém, ve kterém se mnohdy nevyznají ani samotní Vaši zaměstnanci? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den p. gen. řediteli, vím že se bude jednat asi o dlouhodobý plán, ale: Nakolik reálná je dostavba Odstavného nádraží Jih-jsou na tuto akci již vyčleněny nějaké prostředky? Děkuji Václav Horáček
OTÁZKA: Toto není otázka, toto je vzkaz pro hosta dnešního rozhovoru. Kumpánem jsem nemyslel nic negativního, nic pejorativního, jen se píše, že si Vás tam přál pan ministr financí a že jste působil v jeho firmách na vysokých postech a z toho usuzuji, že se dobře znáte. A jedno ps, ČD jsou státní firma, nejsou státní podnik, státními firmami označujeme ty firmy, jejichž akcionářem je stát. Stanislav Srba
OTÁZKA: Dobrý den, ne nechejte se znechutit některými dotazy a hromadou závisti, která Vaše jmenováni doprovází. ČD preji, aby konečně pocítili co to znamená manažerské vedeni firmy a zaměstnancům, aby konečně někdo vymetl ten chlíveček, který je na ČD od jejich vzniku. Držím Vám palce! Leo Machek
OTÁZKA: Dobrý den! Rád bych se vás zeptal, jaký je váš postoj k modernizaci vozového parku. Tzn. Dle vašehi názoru je rozumnější nakupovat nová vozidla, nebo rekonstruovat, nebo "humanizovat" ta stará? A budou ČD pod vaším vedením ochotny jít s kraji, jež objednávají dopravu do kompromisů, co se ceny vlak/km, nebo kvality cestování týče? Děkuji. Prokop Lamser
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, jestli je nejlepším způsobem jak se vyrovnat s dluhy ČD, vypínat topení v ranních spojích. Jezdím denně Plzeň>Praha v 6:00 a neustále poslouchám výmluvy, že jsem si zrovna dneska vybrala kupé ve kterém je topení porouchané. Stát se to jednou, pochopím, ale pětkrát v týdnu? Upozornila jsem průvodčí, že je to každodenní problém a jediná rada, které se mi dostalo bylo, ať si kupuji jízdenku do 1. trídy, že tam se topí. Předem děkuji za odpověď Alexandra Šťastná
OTÁZKA: Dobrý den, nepříjde Vám hloupé, že se v Českých Drahách mění ředitelé až příliš rychle? Jaký je význam a co může stihnout ředitel takovéto společnosti, když se za rok vymění 3x? Budete mít zlatý padák? Vzdáte se části platu stejně jako váš předchůdce pan Zelený? Nemyslíte si, že nemáte dostatek zkušeností např. z jiných postů u ČD k tomu, aby jste mohl dělat ředitele takovéto společnosti? Promiňte, ale zkušenosti s Unipetrol doprava atd. jsou spíš směšná obhajoba, nemyslíte? Je téměř jasné, že se v křesle udržíte maximálně tak dlouho jako pan Babiš v tom svém. Neškodí to také o to víc Českým drahám? Je pochopitelné, že jste šikovný zákulisní hráč, škodíte Českým drahám, ale to vy dobře víte, s bohem. Ondřej Matura
OTÁZKA: Dobrý den. Budou ČD sponzorovati nadále různé "kulturní" akce? Nepřijde Vám to zvrhlé, že podnik dotovaný z našich daní a každý rok zdražující něco dotuje (dotoval)? Radka Fuksová
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdase nebojíte kostlivců ve skříni po panu Vladímíru Svobodovi (dříve Nešpůrkovi), který pracoval na odboru regionální správy majetku ČD a byl zatčen,protože u něj byly nalezeny kompromitující materiály na firmy a politiky...Děkuji Jaroslav Pražan
OTÁZKA: Domluvíte se ( nebo už domluvili) s konkurenty na lince Praha - Ostrava na prodávaní společného jízdného? Jan Gabriel
OTÁZKA: Jakým dopravním prostředkem jezdíte na služební cesty? David Pražák
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Kolik a jaké typy ojetých vagonů vám v Rakousku zbyly a kdy už konečně dojde k jejich odkupu? 2) Jak by měly vypadat soupravy EC vlaků na lince Praha-Hamburg od prosince 2015 po obnovené spolupráci ČD+DB? Díky za odpověď. Štěpán Šafránek
OTÁZKA: Nepříadá Vám poněkud "zajímavé" že první co uděláte je jmenování pana Krtka (dříve Unipetrol) do předtavenstva firmy ČD?? Nemají náhodou dráhy v běhu zakázku na naftu za 7 miliard s účastníkem Unipetrol? Nemá náhodou dnešní kontrakt také na 7 miliard Unipetrol?! Takže jeden účastník je zvýhodněn tím že jste mu jmenoval "bývalého" zaměstnance do vedení kde se k lepším informacím zcela jistě dostane? No tfuj-podám TO! Výborný 1. Váš krok k lepšímu (pro vás nikoli ČD) Pho Med
OTÁZKA: Jaký je osud třicítky ojetých vagonů z Rakouska, které měly být dávno po opravách a dodnes není hotový jediný z nich? To samé již přes rok běžící výběrové řízení na modernizaci vozů řady Bp. Budou se tedy modernizovat, či nikoliv? Tom Jurečka
OTÁZKA: Je ještě nějaká, alespoň minimální šance, že bychom se dočkali i dalších railjetů kromě těch 7 pořízených? Tom Jurečka
OTÁZKA: Nepřípadá Vám poněkud "zajímavé" že první co uděláte je jmenování pana Krtka (dříve Unipetrol) do předtavenstva firmy ČD?? Nemají náhodou dráhy v běhu zakázku na naftu za 7 miliard s účastníkem Unipetrol? Nemá náhodou dnešní kontrakt také na 7 miliard Unipetrol?! Takže jeden účastník je zvýhodněn tím že jste mu jmenoval "bývalého" zaměstnance do vedení kde se k lepším informacím zcela jistě dostane? No tfuj-podám TO! Výborný 1. Váš krok k lepšímu (pro vás nikoli ČD) Pho Med
OTÁZKA: Proslýchá se, že jistý dopravce provozující černozlaté vlaky, dluží ČD nemalé peníze za trakční energii. Můžete tuto informaci potvrdit či vyvrátit? Tom Jurečka
OTÁZKA: Za Petra žaludy byl plán dosadit WiFi připojení do zhruba 4 stovek vozů. Dočkáme se tedy někdy WiFi připojení alespoň ve spojích IC/EC? Tom Jurečka
OTÁZKA: Dovolte otázku k ČD i ČD Cargo. Obě firmy totiž podle mne ženou české firmy železničního průmyslu do záhuby, protože třeba modernizaci svých lokomotiv téměř zastavily. Čehož si všimla i zpráva profesí asociace ACRI. Změní se na tom něco? Budete mít peníze na modernizaci vozového parku? Zdeněk Mandík
OTÁZKA: Vážený pane generální řediteli, na jak dlouho odhaduje čas potřebný k vyřešení interpersonálních vztahů na generálním ředitelství ČD tak, aby zaměstnanci po 4 letech opět v klidném pracovním prostředí fungovali jako tým ve prospěch svého zaměstnavatele a věnovali se jeho strategickým zájmům? Děkuji Tomáš Čech
OTÁZKA: Dobrý den pane generální řediteli. Váš předchůdce Dalibor Zelený hned po nástupu do funkce v loňském roce hlásil nutnost zjednodušení tarifu, aby byl zákazníkům lépe srozumitelný a neodrazoval je často od využití služeb Českých drah, včetně poslední nesmyslné změny v odbavení jízdních kol a psů. Taktéž se vyjádřil v tom smyslu, že by stamiliónové penále pro Škodu Transportation za pozdní dodání lokomotiv řady 380 mohlo být v rámci „dobrých vztahů“ zameteno pod koberec. Jak Vy coby dobrý hospodář vnímáte tuto problematiku? A co si máme myslet o tom, že jste po třech dnech zpět jmenoval do funkce ředitele odboru kolejových vozidel, který je nechvalně známý svým vztahem ke skupině Škoda Transportation, který je ne vždy zrovna prospěšný pro České dráhy? Děkuji. Jiří Svoboda
OTÁZKA: pane řediteli, přihlásil byste se na tento post i kdyby na něj bylo vypsáno veřejné výběrové řízení? pane řediteli, váš kumpán ministr financí volá ukažte smlouvy a zveřejněte platy - kdy ukážete veřejnosti vaši a všech řekněme nejvyšších 20 ředitelů smlouvy, platy a způsob, jak se dostali ke své pozici? a pane řediteli, chápu, že úspory jsou velmi lákavé heslo, ale kromě daňových poplatníků, kteří hradí ztráty českých drah jsou tu také cestující-co budete dělat pro ně? nechystáte stejnou past jako vláda vašich kumpánů-všichni dostanou více ale daně nesnížíme dluh nenavýšíme. a nakonec pane řediteli, jaký máte názor na to, že tam, kde je možná konkurence privátu by státní firmy neměly nabízet své služby a produkty, protože z definice tyto firmy vesměs slouží buď ke strategickým nebo veřejno prospěšným účelům a konkurenceschopnost není motorem těchto firem. Stanislav Srba
OTÁZKA: dobrý den pane řediteli, jako bývalý ekonomický náměstek ČD, odpovědný za cenovou politiku, mi jistě rozumně vysvětlíte, na co jsem si kupoval aplikaci IN50 za 3000 Kč/rok, když ceníky jízdného pro 2013/2014 jsou mnohdy nastaveny tak, že je dána cena pro IN50, která ale není ve skutečnosti vůbec 50% slevou. Např.: Praha – Ostrava 356 km, jízdné 295 Kč-50%=148 Kč, IN 50 221 Kč = skutečný rozdíl je 73 Kč, při zpáteční jízdence již 146 Kč! Praha – Brno 255 km, jízdné 210 Kč-50%=105 Kč IN50 150 Kč = skutečný rozdíl 45 Kč, při zpáteční jízdence již 90 Kč! Neobstojí případná argumentace, že tuto slevu využiju především při každodenních cestách do práce vlakem (to dělám) – jako zákazník, který jezdí s ČD téměř denně od r. 1986, to považuji od ČD za další ránu pod pás nejenom nám „věrným“ (=hloupým?), ale i těm, kteří si aplikaci IN50 koupí v domnění, že dostanou vždy 50% slevu (kterou si ale předplatili) vždy, tedy i na exponovaných tratích, kde se nepříliš úspěšně perete s konkurencí. Petr Synek

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.