OTÁZKA:
dobrý den pane řediteli,
jako bývalý ekonomický náměstek ČD, odpovědný za cenovou politiku, mi jistě rozumně vysvětlíte, na co jsem si kupoval aplikaci IN50 za 3000 Kč/rok, když ceníky jízdného pro 2013/2014 jsou mnohdy nastaveny tak, že je dána cena pro IN50, která ale není ve skutečnosti vůbec 50% slevou. Např.:
Praha – Ostrava 356 km, jízdné 295 Kč-50%=148 Kč, IN 50 221 Kč = skutečný rozdíl je 73 Kč, při zpáteční jízdence již 146 Kč!
Praha – Brno 255 km, jízdné 210 Kč-50%=105 Kč IN50 150 Kč = skutečný rozdíl 45 Kč, při zpáteční jízdence již 90 Kč!
Neobstojí případná argumentace, že tuto slevu využiju především při každodenních cestách do práce vlakem (to dělám) – jako zákazník, který jezdí s ČD téměř denně od r. 1986, to považuji od ČD za další ránu pod pás nejenom nám „věrným“ (=hloupým?), ale i těm, kteří si aplikaci IN50 koupí v domnění, že dostanou vždy 50% slevu (kterou si ale předplatili) vždy, tedy i na exponovaných tratích, kde se nepříliš úspěšně perete s konkurencí.
Petr Synek
ODPOVĚĎ:
Přeji dobrý den.
Slevová aplikace IN50 opravňuje držitele v době platnosti využívat slevu 50 % ze základního jízdného. Nově, tedy od prosince 2013, jsme tuto výhodu rozšířili i na traťové jízdenky. Příklady, které uvádíte, jsou však jízdenky akční - marketingová pobídka se specifickými podmínkami.
25.2.2014 14:10