Zkratku RS zvolil navíc i pro svoji růstovou strategii, na jejímž konci má být dvakrát větší výroba škodovek po celém světě než dosud.
"Byla to velmi motivující show, kterou jsme tu ještě neměli. Je vidět, že s ním přišel nový vítr. Bude to náročný šéf a nebude to s ním jednoduché, ale současně dokáže lidi motivovat," popsal jeden z manažerů, který se prezentace Vahlandových plánů účastnil.
Vahland, za kterým stojí velký úspěch Volkswagenu v Číně, chce ze Škody vybudovat silnou globální značku. Podle něj je proto zásadním cílem růst na všech trzích, kde to půjde. Svým podřízeným zdůraznil, že si zakládá také na preciznosti a pořádku ve firmě. Chce, aby firma vypadala čistě, proto také například automobilka přestane šetřit na úklidu.
Růst by měli podle něho více pocítit i zaměstnanci. "Pokud se firmě bude dařit, poznají to i zaměstnanci na svých platech," slíbil při svém vystoupení Vahland.
Nový šéf už obměnil velkou část nejvyššího vedení.
Představenstvo bude mít znovu i Čecha, Bohdana Wojnara, který přišel ze slovenského Volkswagenu a na starosti bude mít personalistiku. Ve Škodě Auto už dříve působil. Už v dubnu poslal do automobilky Vahland nového šéfa pro ekonomiku Winfrieda Krause, logistiku od srpna vede Michael Oeljeklaus. Vyměnil se i hlavní šéf komunikace – místo Martina Lauera přišel Peik von Bestenbostel.