Nejúspěšnějším prodejcem na českém trhu je tradičně Škoda Auto. První místo obhájila i přesto, že její prodeje o dvanáct procent klesly. Přesto nového majitele našlo téměř 38 tisíc vozů z Mladé Boleslavi.
Jen lehce (o necelých 0,3 procenta) klesly prodeje matce Škody, německému Volkswagenu. Ten ale prodal podstatně méně - 4669 vozů.
Ne všechny automobilky ale ztrácely. Ford, který skončil v žebříčku nejprodávanějších vozů v Česku třetí, prodeje zvýšil o jedenáct procent.
Jedničkou v růstu je ale bezkonkurenčně firma Daewoo. Ta na českém trhu do července sice udala jen 1 545 vozů, oproti loňsku je to ale více než dvakrát tolik.
Automobilky slavily úspěch především s malými užitkovými vozy. Jedničkou je Ford. Následují Volkswagen a Peugeot. Všechny firmy prodaly kolem dvou tisíc těchto aut. Patnáct největších značek dodalo na český trh celkem 13 tisíc vozů této kategorie.
Mezi autobusy je jedničkou Karosa. Prodala na dvě stě vozů. S necelou stovkou ji následuje firma SOR.
Prodeje nových osobních aut (leden až červenec) | |||
Společnost | leden-červenec 2003 | leden-červenec 2004 | Změna (%) |
Škoda |
43 195 |
37 911 |
-12,23 |
Volkswagen |
4 682 |
4 669 |
-0,28 |
Ford |
3 562 |
3 972 |
11,51 |
Peugeot |
5 043 |
3 750 |
-25,64 |
Renault |
5 228 |
3 539 |
-32,31 |
Hyundai |
2 917 |
2 925 |
0,27 |
Toyota |
2 326 |
2 490 |
7,05 |
Citroen |
2 921 |
2 328 |
-20,30 |
Opel / GM |
4 123 |
2 288 |
-44,51 |
Seat |
1 966 |
1 751 |
-10,94 |
Fiat |
1 901 |
1 721 |
-9,47 |
Deawoo |
740 |
1 545 |
108,78 |
Mazda |
1 440 |
1 466 |
1,81 |
Nissan |
1 366 |
1 333 |
-2,42 |
Audi |
1 148 |
1 085 |
-5,49 |
Celkem (prvních 15) |
82 558 |
72 773 |
-11,85 |