Nutella Kateřina.

Nutella Kateřina. | foto: Petr Topič, MAFRA

A tvé jméno? zeptá se na podzim Nutella

  • 129
Ferrero, italský výrobce čokoládové pomazánky, chystá podle informací MF DNES od podzimu novou kampaň pro Českou republiku. V rámci ní bude možné pojmenovat podle sebe Nutellu.

Česká pobočka Ferrero zatím tají detaily. "Jednou ze zajímavých aktivit, které společnost Ferrero pro letošní rok připravuje, je i projekt, který se bude zabývat personifikovanou Nutellou," uvedla pouze Šárka Kurdiovská z Ferrero Česká. Na dotaz MF DNES připustila, že kampaň začne na podzim.

K odhalení úmyslu došlo na půdě italské ambasády, kde společnost představovala své sociální podnikání v rozvojových zemích a přítomným hostům rozdala Nutellu s jejich křestním jménem.

Firma, která patří rodině nejbohatšího Itala Michela Ferrera (Forbes odhaduje jeho majetek na 26,5 miliardy dolarů), už tuto kampaň rozjela ve Španělsku, Belgii a Francii, kde se Nutelly prodává nejvíce, a samozřejmě v Itálii.

Na rozdíl od Coca-Coly nebudou pojmenované skleněné dózy běžně v prodeji.

Pokud bude kampaň probíhat v Česku stejně jako v zahraničí, pak bude možné si vyžádat své pojmenování přes Facebook. Poštou pak Ferrero pošle nálepku se jménem. Na jeden facebookový účet bude možné požádat jen o jednu nálepku.

V Itálii kampaň doprovázela i televizní reklama. "Když ses narodil, byl jsi Stefano, později jsi však slyšel, že jsi pro spolužáka šilhavý, pro přítelkyni srdéčko, pro manželku láska, ve firmě šéf, pro řidiče blbec, v restauraci pán, pro dceru tatínek. Pro nás však zůstáváš Stefano," praví příjemný hlas v reklamě, která každé zmíněné pojmenování doprovází natočenou situací. Globální firmy se takto snaží přiblížit ke svým zákazníkům a vzbudit pozitivní emoce, které jsou v globalizovaném světě důležitější než kdy předtím.

"Když se taková úspěšná a drahá nadnárodní značka snese ze svých výšin ke mně a já pro ni přestávám být spotřebitel, ale jsem pro ni Honza, je mi to sympatické a zároveň si připadám, že mě povznesla, že se na mně odráží trochu z jejího úspěchu a že oceňuje, že i já jsem jeho příčinou," popisuje výsledek na pohledu spotřebitele Eda Kauba, kreativní ředitel reklamní agentury Havas. "Následuje domino efekt, kdy se Honza pochlubí Marii... a z obyčejné značky je značka zamilovaná," dodává.

Srdeční záležitost se hodí ve chvíli, kdy značka bojuje o pověst ve světě, který odmítá tučné a sladké pro správný životní styl.